نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر: 20375
زمان انتشار: 21 مرداد 1397 12:52:00

کم رنگ شدن حضور DS3در ایران

این روزها اتومبیلی که قرار بود با حضور در خیابان‏ های کشورمان یاد ژیان ‏های قدیمی را برایمان زنده نگه دارد به دلیل به تعلیق درآمدن همکاری PSA با شرکای ایرانی، مجبور است بازار ایران را ترک کند.
کم رنگ شدن حضور DS3در ایران
مجله ماشین - مهندس آرین معین / سیتروئن برای زنده نگه داشتن یاد ژیان(CV2)،  DS3را عرضه کرد که در 2 مدل هاچ‏بک و کابریو (با سقف پارچه‏ای همانند ژیان) عرضه می‏شود. DS3 در نگاه اول خودرویی بی نهایت جذاب و جوان‏پسند است. از سال 2010 که DS3 پا به عرصه گذاشت 390 هزار مشتری در سرتاسر دنیا تسلیم این سوپرمینی دلربای پاریسی شدند. از لندن تا توکیو و سیدنی تا بوینس آیرس تصویری از یک اتومبیل، با سبک و سیاق خاص و تکنولوژی پیشرو را در اذهان عمومی ساخت. 
در نمای جلو تنها تغییر نسبت به قبل جلوپنجره جدید و بزرگ آن است و کروم کاری اطراف تا زیر چراغ‏ها و سپر زیرین جدید امتداد یافته که جلوه‏ای لوکس دارد و آن را تا سطح هاچ‏بک‏های DS4 و DS5 بالا می‏برد.
دیگر تغییر جداسازی برند DS از لوگوی نظامی سیتروئن است که در قسمت جلو جایگزین آن شده است. چشمان بزرگ به همراه ترکیب 3 عدد LED و زنون نورپردازی فوق العاده‏ای را رقم زده که با کاهش 50 درصدی مصرف انرژی همراه است. مه شکن‏های LED دایره‏ای در تورفتگی پایین سپر در کنار نوار عمودی چراغ روز قرار دارند و طراحی پُرزرق و برق سپر، حرفی برای گفتن باقی نمی‏گذارد. 
در نمای کناری نوار کرومی زیر در به همراه آینه‏های بزرگ روی قالب در و طرح رینگ که از برند آن الهام گرفته شده، از المان‏های جذاب هستند. طراحی چراغ‏های عقب با الهام از مدل مفهومی Revolte و استفاده از LED مربعی سه بعدی تودرتو شکل گرفته است. 
سپر عقب پیچیدگی و هیجان سپر جلو را نداشته و با طراحی ساده ولی دلنشین همراه است که در زیر آن دیفیوزر به همراه لوله اگزوز کرومی قرار دارد. چراغ سوم ترمز نیز در لبه بالایی شیشه قرار دارد. عملکرد باز شونده سقف مدل کابریو همانند ژیان ولی پیشرفته‏تر است. بسته شدن کامل سقف تنها 16 ثانیه زمان می‏برد و تا سرعت 120 کیلومتر بر ساعت نیز انجام‏پذیر است. بسته شدن سقف در سه حالت نیمه باز، افقی (در انتهای سقف جمع می‏شود) و کامل (شیشه عقب نیز داخل صندوق جمع می‏شود) قابل انتخاب است و جلوه زیبایی از آسمان را به نمایش در می‏آورد. 
وقتی سقف به طور کامل باز می‏شود، یک بادگیر وظیفه منحرف کردن جریان هوا از روی سقف و کاهش صدا را برعهده دارد. مدل کابریو 25 کیلوگرم سنگین‏تر است. برای افزایش چابکی مجموعه تعلیق 15 میلی‏متر کاهش و قسمت جلو و عقب خودرو به ترتیب 26 و 14 میلی‏متر پهن‏تر شده است.
طول، عرض و ارتفاع بدنه به ترتیب 95/3، 71/1 و 46/1 متر است که تغییری نکرده‏اند. حجم صندوق بار برای هاچ‏بک 285 لیتر و برای کابریو 245 لیتر است که یکی از جادارترین فضاها در بین رقبا را دارد. 
مکانیزم باز شدن در صندوق نیز کاملاً مهندسی شده است تا بتوان بیشترین استفاده از فضا را داشت. طراحی داشبورد در سه کلمه خلاصه می‏شود: ارگونومیک، لوکس و با کیفیت. رنگ بندی مختلف چرم و استفاده از برند هرمس برای صندلی و داشبورد و امکان استفاده از آلومینیم و فیبر کربن و رنگ ویژه یاقوت زرد برای داشبورد، هر مشتری سخت پسندی را راضی نگه می‏دارد. 
فضای داخلی گرچه برای 5 نفر بزرگسال تدارک دیده شده، اما به عنوان یک خودروی کوچک و جمع‏و‏جور شهری نباید انتظار زیادی هم از آن داشت. صفحه نمایش 7 اینچی با اتصال به برنامه Mirror Link گوشی‏های آندروید و Apple Car Play گوشی‏های ios تجربه رانندگی همراه با استفاده از امکانات گوشی‏های هوشمند از قبیل برقراری تماس، ارسال پیامک، گوش دادن به موزیک و ردیابی با نقشه را فراهم کرده است. 
همچنین با نصب برنامه کاربردی My DS روی گوشی امکان برنامه ریزی برای سرویس دوره‏ای، موقعیت پارک خودرو و ... مهیا شده است. با استفاده از برنامه DS و صفحه نمایش خودرو بسته SOS (سامانه درخواست کمک و سرویس اورژانس با برقراری تماس)، بسته پایش (اعلام سرویس دوره‏ای و زمان ورود و خروج خودرو به مکانی خاص) و بسته ردیابی (زمانی که خودرو به سرقت رفت به پلیس موقعیت آن را اعلام می‏کند) ارائه شده است.
حسگرهای پارک جلو و عقب به همراه دوربین عقب و سنسور بالای شیشه جلو که از سرعت 30 کیلومتر بر ساعت به بالا فعال شده و در صورت تشخیص مانع به طور خودکار ترمز می‏کند، بخشی از امکانات دیگر این خودرو است. 
DS3 با 7 موتور متنوع شامل 3 موتور بنزینی 3 سیلندر Pure Tech که جایزه بهترین موتور سال 2015 را گرفته، به همراه 2 موتور 4 سیلندر THP بنزینی و 2 موتور Blue HDI دیزلی عرضه می‏شود. 2 مدل جعبه دنده 6 سرعته دستی و 6 سرعته اتوماتیک که نتیجه آن کاهش آلایندگی دی‏اکسیدکربن به کمترین مقدار 87 گرم بر کیلومتر (برای Blue HDI 100) و کمتر از  129 گرم بر کیلومتر به طور متوسط برای بقیه بوده برای این اعجوبه بوده است. 
موتور 2/1 لیتری 3 سیلندر توربو بنزینی دارای قدرت 127 اسب‏بخار و 230نیوتن‏متر گشتاور بوده که به همراه گیربکس 6 سرعته اتوماتیک Aisin عرضه می‏شود و 105 گرم بر کیلومتر آلایندگی داشته که با این حجم موتور توان بالایی دارد و در حالت گیربکس دستی حداکثر توان آن به 130 اسب‏بخار در 5500 rpm و 230 نیوتن‏متر گشتاور در 1750 rpm می‏رسد. 
موتور 6/1 لیتری 4 سیلندر THP نیز با قدرت 208 اسب‏بخار و 300 نیوتن‏متر گشتاور و تولید آلایندگی 125 گرم بر کیلومتر با گیربکس 6 دنده دستی عرضه شده که احتمالاً یکی از این دو مدل بنزینی برای ایران در نظر گرفته می‏شود. دیسک‏های ترمز در جلو به 323 میلی‏متر و در عقب به 249 میلی‏متر افزایش یافته و به همراه کالیپر‏های برمبو، قدرت ایستایی بالایی دارند. 
 
OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس