نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر: 20403
زمان انتشار: 07 شهریور 1397 12:36:00

الهام گرفتن از ورزش کُشتی در تیونینگ تویوتا تاکوما! یا هیولای آبی

علاقه ‏مندان به اتومبیل همواره تلاش کرده‏اند تا ایده ‏های خاص و اختصاصی را روی اتومبیل ‏های خود اجرا نمایند تا از این راه حس نوآوری خود را ارضا نمایند که این یکی از همین تلاش هاست ...
الهام گرفتن از ورزش کُشتی در تیونینگ تویوتا تاکوما! یا هیولای آبی

 مجله ماشین - علی رضوانی/ برای خلاقیت و نوآوری هیچگاه نمی‏توان یک چارچوب از پیش تعیین شده پیش‏بینی کرد، چرا که شاید بتوان به تعداد تمام افراد برای آن موضوع و چارچوب انتخاب نمود. حوزه اتومبیل و به ویژه بخش تیونینگ و شخصی ‏سازی، نمونه بارز این ادعا است.

علاقه ‏مندان به اتومبیل همواره تلاش کرده‏اند تا ایده ‏های خاص و اختصاصی را روی اتومبیل‏های خود اجرا نمایند تا از این راه حس نوآوری خود را راضی کنند. حال در این راه برخی با استفاده از روش‏های غیراصولی و غیراستاندارد، خروجی قابل بررسی ارائه نمی‏دهند، اما برخی با صرف هزینه و وقت و البته استعداد و به کارگیری روش‏های علمی، خودرویی زیبا و در عین حال ارتقا یافته تولید می‏کنند. تویوتا تاکومای مورد بررسی ما نیز در این دسته از اتومبیل‏ها قرار می‏گیرد. 
آقای سزار اهل شهر سن لوئیز مکزیک، از کودکی به کُشتی مکزیکی (Lucha Libre) و یکی از قهرمانان بزرگ آن، Demonio Azul علاقه ‏مند بود. این شخص که پهلوانی قدرتمند و تنومند بوده و همواره ماسکی آبی رنگ به چهره دارد، به هیولای آبی (Blue Demon) معروف شده است. 
هیولای آبی بهترین انعکاس آن چیزی بود که سزار در مورد وانت خود در نظر داشت، و بدین ترتیب با همین اسم هم متولد شد. سزار با توجه به این تصویر ذهنی به سراغ تویوتا تاکومای خود رفت. 
نخست از فضای داخلی دست به ایجاد تغییرات دلخواه زد، برای این منظور با همکاری شرکت چرم Roadwire صندلی‏ها و پنل‏های کناری در‏ها را به صورت اختصاصی طراحی کرده و با کیفیت بالایی به نصب آنها اقدام کرد. اما این شرکت برای این تاکومای اختصاصی، چرم ‏ها و طراح‏ های دیگری نیز در‏نظر گرفته که عبارت است از چرم شترمرغ، دوخت الماسی و طرح لوگوی هیولای آبی بر روی پشت سری صندلی‏ها. 
قسمت‏های دیگر کابین به رنگ آبی درآمده و برای هرچه پررنگ‏تر شدن و نمود پیدا کردن پس‏زمینه این رنگ، سوئیچ کنترلی جهت تنظیم روشنایی Winjet LED در بخش‏های مختلف کابین در‏نظر گرفته شده است. رنگ تاکوما در اصل آبی بوده، بنابراین با دیدن قسمت‏ های مختلف بدنه، از جمله تجهیزات اضافه شده روی آن و بخش‏های تعلیق مارک Atlas Spring، به وسیله شرکت Worldwide Auto Body به جهت هماهنگی بیشتر با سایر قطعات بدنه، به رنگ مورداشاره تغییر یافته ‏اند. 
علاوه بر این، سطح بدنه این تاکوما به وسیله پوششی از وینیل هفت رنگ مارک 3M پوشانده که باوجود اینکه تشخیص چنین رنگی تاحدود زیادی سخت بوده، اما تلألو ویژه‏ای به این خودرو بخشیده است، به گونه ‏ای که وقتی بدنه را از زوایا و با درجات متفاوت نور مشاهده می‏کنید، رنگ آبی آن به بهترین شکل خودنمایی می‏کند. 
این مدل با دارا بودن چرخ‏ هایی به ابعاد 24‏اینچ و لاستیک‏های آف‏رود 37‏اینچی، ارتفاعی به مراتب بلندتر از هر وانت دیگری پیدا کرده که نخستین مسئله در مواجه با آن، نحوه سوار و پیاده شده از آن است. راه‏حل سزار برای این موضوع، استفاده از صفحه‏ ای زیر رکاب‏ها بوده که به وسیله موتوری که روی آن تعبیه گردیده، در زمان ورود به داخل کابین از جای خود خارج شده و دسترسی به داخل را تسهیل می‏کند و در زمان بسته بودن در‏ها، مجدداً در جای خود قرار می‏گیرد. 
ضربه ‏گیرهای جلویی و عقبی با نمونه ‏های فلزی از شرکت Fab Fours جایگزین شده‏اند و جلوپنجره اصلی با نمونه ‏ای از شرکت DB Customz تعویض شده، مضاف براینکه قسمت باربند تاکوما نیز با کابین مارک A.R.E. مسقف گردیده است. 
پیشرانه 5/3 لیتری 6 سیلندر تاکوما نیاز چندانی به تقویت نداشته و به خوبی پاسخگوی نیازهای این هیولای آبی است. اما با این حال، برای این جثه تنومند قدری کم صدا بوده، بنابراین، سزار با افزودن اگزوز و لوله میانی مارک Doug Thorley تلاش کرد تا غرشی هیولاگونه به آن ببخشد که این کار، نه تنها خواسته وی را برآورده کرد بلکه قدرت و گشتاور خودرو را نیز افزایش داده است.
سزار برای هرچه خاص‏تر شدن تاکومای خود، دست به یک سری تغییرات و اضافه کردن چند قطعه و وسیله جانبی دیگر نیز زد. وی برای این کار، به سراغ شرکت Husky Liners’ رفته و از آخرین وسایل جانبی ساخت این کمپانی استفاده کرد. همچنین سزار از کف پوش قسمت بار سری BedRug و جک حرف ه‏ای مخصوص مصارف خارج جاده‏ای از سری Eagle سود برده است.

 
تصاویر
OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس