نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر: 20407
زمان انتشار: 10 شهریور 1397 11:19:00

تست کادیلاک XTS V-SPORT مدل 2018

شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت این اتومبیل معادل 2/5 ثانیه بوده که برای یک خودرویی 2 تنی با طول بیش از 5 متر رکورد خوبی به ‏شمار می‏ رود. ولی رقبای کادیلاک دست و پا بسته نیستند.
تست کادیلاک XTS V-SPORT  مدل 2018

 مجله ماشین - مهندس حسین گیلگی/ کمپانی کادیلاک به عنوان لوکس‏ترین برند در میان محصولات جنرال موتورز، در اوایل قرن بیست و یکم اقدام به طراحی و تولید محصولات موفقی کرد که نشان‏دهنده رویکرد جدید این کمپانی در نوآوری در طراحی و جذب طیف وسیعی از مشتریان جدید بود. معرفی کادیلاک CTS در سال 2003 اولین محصول این تفکر جدید کمپانی بود. در ادامه این روند، در سال 2011 و با توجه به پایان تولید مدل‏های DTS و STS، خلا یک کادیلاک سایز متوسط در این کلاس احساس می‏شد. تولید کادیلاک XTS در سال 2012 پاسخی به این نیاز بود. با توجه به کاهش فروش این محصول در سال 2017، نیاز به برخی به ‏روزرسانی ‏ها و تغییرات احساس می‏شد که کادیلاک با ارائه مدل 2018 XTS و بهبود ضعف ‏ها، سعی در تغییر روند فروش این محصول داشته است. 


با توجه به پلفترم مشترک با شورلت ایمپالا و بیوک لاکراس، XTS با عرضه در دو نوع دیفرانسیل جلو و دودیفرانسیل، سطحی از فضای داخلی را ارائه می ‏دهد که شما در رقبای کادیلاک مشاهده نمی‏کنید. می‏توان گفت XTS برای راضی کردن مشتریانی است که تجربه ناخوشایند نشستن در صندلی عقب CTS را داشته و به دنبال محصولی جادارتر هستند. البته CTS یک خودروی محبوب و برنده بسیاری از آزمون‏ها در مقایسه با رقبا بوده است ولی XTS فضای بسیار بیشتری را با قیمتی نزدیک ارائه می‏دهد. 
شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت XTS V-Sport  معادل 2/5 ثانیه بوده که نسبت به مدل قبلی مجهز به موتور به قدرت 304 اسب‏ بخار 7/1 ثانیه بهبود داشته است. عدد 2/5 ثانیه برای خودرویی با طول بیش از 5 متر و وزنی بیش از 2 تن رکورد خوبی به ‏شمار می ‏رود. ولی رقبای کادیلاک دست و پا بسته نیستند. 
جنسیس G80 با پیشرانه 8 سیلندر خورجینی و مدل جدیدتر آن با موتور V6 توربو نیز رقم 2/5 ثانیه را ثبت کرده است. ولوو S90 2017 با 100 اسب‏بخار کمتر نیز در 6/5 ثانیه به این سرعت می‏رسد. در نهایت ب‏ام‏و 540i 2017 با ثبت عدد 9/4 ثانیه تمامی رقبا را مغلوب می‏ کند.
علیرغم اندازه ‏های بزرگ بدنه، هندلینگ XTS جدید بسیار بهتر از حد تصور شما خواهد بود. در حرکت مارپیچی به شکل عدد 8 انگلیسی، زمان 26 ثانیه و شتاب جانبی 70/0 جی (میانگین) به ثبت رسید. این آزمایش ترکیبی از توانایی ‏های خودرو در بحث هندلینگ، شتاب‏گیری و توان ترمزها را به نمایش می‏گذارد. البته در طی مسیر، تا حد زیادی شاهد تمایل خودرو به پیچش بودیم ولی سامانه تعلیق به میزان قابل قبولی قادر به تحمل فشار جانبی است. عملکرد XTS در این بخش از جنسیس کاملاً بهتر بوده، در مقایسه با ولوو برتری کمی داشته ولی در برابر ب‏ام‏و شکست می‏خورد. 
توقف کامل از سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برای XTS V-Sport نیازمند 9/36 متر طول بوده که پس از جنسیس G80 (4/35 متر)، ب‏ام‏و 540i (7/35 متر) و ولوو S90 (9/32 متر) در رتبه آخر قرار می‏گیرد. باید در نظر گرفت برای خودرویی که روی تایرهای چهارفصل حرکت می‏کند، عملکردی قابل قبول محسوب شده ولی عملکرد پدال‏ها قدری ضعیف است و تکان‏های زیادی در اتاق و در حین مانور رخ می‏دهد. کورس پدال ترمز چندان مناسب نبوده و برای ترمزگیری پای راننده باید مسافت زیادی را تا توقف کامل طی کند.
نقطه قوت در دینامیک XTS تنها موتور 410 اسب‏بخاری آن نیست، بلکه سامانه کنترل رانندگی مغناطیسی نیز در این زمینه کمک شایانی کرده و با استفاده از آن حرکت اتومبیل خیلی شناور و گهواره‏ای نبوده و در عین حال ناهمواری ‏های جاده نیز زیاد به شما منتقل نمی‏شود. جعبه دنده 6‏سرعته اتوماتیک هم حس اسپرت بودن صرف را به شما القا می‏کند ولی با ادامه رانندگی متوجه می‏شوید پاسخگویی خوبی به نیازهای شما داشته و تنها حساس به گاز نیست. با همه اینها، لذت رانندگی با XTS در جاده، به پای CTS نمی‏رسد. 
کادیلاک برای سال 2018 تغییرات زیادی در طراحی نمای خارجی XTS انجام داده، به عنوان مثال، است ولی به طور کل ظاهر آن، به شاخصی CTS و یا سایر خودروهای دیفرانسیل عقب در این کلاس نیست. با پارک کردن یک XTS با پلت‏فرم دیفرانسیل جلو در کنار یک جنسیس G80 دیفرانسیل عقب متوجه تفاوت‏های ساختاری این دو نوع اتاق می‏شوید. در موتور بلندتر و دماغه کشیده‏تر جنسیس کاملاً نشان دهنده این تفاوت‏ها است. دید جلو به خاطر کوتاه‏تر بودن در موتور بهتر است ولی بلند بودن صندوق عقب در کنار ضخامت زیاد ستون ‏های C، باعث کاهش دید عقب شده ‏اند. 
XTS در بحث ایمنی امتیازات خوبی کسب کرده است. 5 ستاره ایمنی از مؤسسه NHTSA و 4 ستاره در تست تصادف از IIHS نشانگر این امر هستند. مدل مورد استفاده در تست مؤسسه IIHS مجهز به سامانه ترمز اضطراری اتوماتیک بوده که موجب توقف کامل خودرو از سرعت 19 کیلومتر بر ساعت شد. در آزمون با سرعت 40 کیلومتر بر ساعت، سرعت خودرو به 19 کیلومتر بر ساعت کاهش پیدا کرد که در این تست بالاترین رتبه را برای XTS به ارمغان آورد. ناگفته نماند ب‏ام‏و سری 5 و جنسیس G80 بهترین نتایج و امتیازات کلی را در سال 2018 از مؤسسه IIHS دریافت کردند. 
جایی که XTS به خاطر اتاق بزرگ و موتور 410 اسب‏بخاری خود شرمنده می‏شود، در بحث اکونومی و مصرف سوخت بوده و  در میان رقبا با اندازه‏ های متفاوت بدنه، ب‏ام‏و 540i چهار چرخ متحرک با مصرف سوخت 7/11-1/8 لیتر در هر 100 کیلومتر در شهر/اتوبان در مقابل XTS با مصرف 7/14/ 2/10 لیتر در 100 کیلومتر شهر/ اتوبان رکوردهای نه چندان مناسبی را ثبت می‏کند. ولوو S90 چهارچرخ متحرک اعداد 7/10-6/7 برای شهر و اتوبان را ثبت کرده و جنسیس G80 در مدل 3.3T مصرف 8/13-8/9 لیتر در 100 کیلومتر و در مدل پرمصرف‏تر 5.0flagship اعداد 6/15-2/10 برای شهر/اتوبان را ثبت می‏کند. مشخصاً خریداران خودروهای لوکس اهمیت زیادی به مصرف سوخت نمی‏دهند ولی به هر حال اتومبیل‏ های کم مصرف، دفعات کمتری نیاز به مراجعه به پمپ بنزین دارند. در یک مسافرت جاده ‏ای، با هر بار سوخت‏گیری، ب‏ام‏و 540i 119 کیلومتر، جنسیس G80 3.3T 62.7 کیلومتر و ولوو S90 70 کیلومتر بیش از XTS قابلیت پیمایش مسیر دارند. 
در داخل کابین، تودوزی چرم صندلی‏ها و داشبورد کیفیت مناسبی دارد. دسته دنده نیز دارای روکش چرم بوده و نمای چوب کنسول میانی هماهنگی خوبی با تزئینات قهوه‏ای روشن تودوزی و طرح کلی داخل کابین ایجاد کرده است. 
محل جایگیری نمایشگر وسط داشبورد برای استفاده راحت‏تر می‏توانست کمی بالاتر باشد، مضاف بر اینکه با‏توجه سایز 8 اینچی آن، از کوچک‏ترین‏ها در این کلاس محسوب می‏شود. گرچه عملکرد دکمه‏ های خطی تنظیم صدا و لمسی خازنی تهویه مطبوع مناسب است ولی هیچ چیز جای دستگیره‏های سنتی پیچی را نمی‏گیرد. با این حال، نمای دکمه‏ های کنترلی در زمان خاموش بودن خودرو یک‏دست و براق بوده و تریم مشکی داشبورد در کنار دکمه ‏های نقره‏ای با طراحی خطی جذابیت خاصی دارند. 
ترکیب دو رنگ مشکی و قهوه‏ای روشن روی داشبورد چشم نواز بوده و چیدمان دکمه ‏های کنسول جلو یادآور لوگوی کادیلاک است که برای خریداران سنتی این برند بسیار دلچسب است. یکی دیگر از نقاط قوت طراحی داخلی، مجموعه نشانده ‏های دیجیتال پشت فرمان است که در مدل‏های Premium Luxury، Platinum و V-Sport Platinum به صورت استاندارد نصب شده است.   
این مجموعه در واقع یک ال سی دی با اندازه 3/12 اینچ است که در نمایش دادن اطلاعات مختلف از قابلیت شخصی‏ سازی بسیار بالایی برخوردار بوده که این اطلاعات می‏توانند در 3 قالب متفاوت با طراحی خاص نمایش داده شوند. 
در لیست تولید محصولات سدان کادیلاک، صندوق عقب 510 لیتری XTS بی‏رقیب بوده ولی متاسفانه که آپشن بسته شدن برقی آن وجود ندارد. فضای بار برای خریداران این کلاس خودرویی که مابین مدل اسپرت CTS و مدل جادار و لوکس CT6 قرار دارد، بسیار مهم است. درخور نگرش است که مدل Platinum XTS دارای طراحی داخلی منحصر به فردی بوده که در آن توجه ویژه‏ای به راحتی سرنشینان عقب شده است. 
چیزی که در هیچ کدام از مدل‏های XTS قابل دستیابی نیست، وجود شخصیت منحصر به ‏فرد اتاق است که نشان دهنده تمایز آن با مدل ‏های کلاس پایین‏تر از خود باشد. در مقایسه با رقیبی مثل جنسیس این مسئله بیشتر خود را نشان می ‏دهد. البته باید بحث برند را نیز مد نظر داشت که خالی بودن از اصالت برای هیوندای نقطه ضعفی بزرگ در مقابل کادیلاک است. به جز این امر، G80رقیبی قابل احترام بوده و در کنار کادیلاک فضای داخلی بزرگتری در مقایسه با ب‏ام‏و سری 5 و مرسدس‏بنز کلاس E در اختیار سرنشینان قرار می‏دهد. اگر تمایلی به خرید جنسیس ارزان‏تر ندارید و با بودجه ‏ای کم، خواهان نمای داخلی لوکس XTS هستید، می‏توانید مدل ارزان‏تر آن را با پیشرانه استاندارد 304 اسب‏بخاری سفارش دهید. هرچند قابلیت ‏های حرکتی این مدل به پای V-Sport 410 اسب‏ بخاری نرسیده و جعبه دنده معمولی آن توان رقابت با نمونه 9 سرعته اتوماتیک بیوک لاکراس با تعویض دنده سریع را ندارد، ولی صرفه‏ جویی 6800 دلاری، رضایت شما را در پی خواهد داشت. 
کادیلاک برای زنده ماندن در بازار رقابتی این کلاس، تمامی تلاش خود را به‏ کار می‏گیرد و برخی نقاط قوت XTS به این امر کمک خواهند کرد ولی با پیشرفت روزافزون رقیبان، نیاز است تا نقاط ضعف فعلی به صورت کاملاً گسترده ‏ای اصلاح و برطرف شوند. شاید معرفی یک اتاق جدید با طراحی به ‏روزتر و استفاده از پلت‏فرم دیفرانسیل عقب راه‏حل کادیلاک باشد. 
 
 

مشخصات فنی کادیلاک XTS-V Sport

تعداد سیلندر/ نوع پیشرانه

6/ خورجینی، توربوشارژردار

حجم پیشرانه (لیتر)

6/3

حداکثر قدرت (اسب‏بخار)

410

حداکثر گشتاور (نیوتن‏متر)

500

وزن خالص (کیلوگرم)

2033

شتاب صفر تا 100 (ثانیه)

2/5

نوع جعبه دنده

6 سرعته اتوماتیک

طول×عرض×ارتفاع (میلی‏متر)

1508×1851×5102

فاصله محوری (میلی‏متر)

2837

وضعیت انتقال قدرت

چهارچرخ

مصرف سوخت ترکیبی (لیتر)

1/12

قیمت نمونه مورد آزمایش (هزار دلار)

73

 

تصاویر
OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس