کمپانی مینی با ارائه نسل نو اتومبیل محبوب خود، مینی کوپر S، بار دیگر قدرت خود در ارتقای فنی و ظاهری این وسیله کوچک و پرقدرت را نشان داده است. این مدل در سه تیپ ۳ در، ۵ در و کانورتیبل به بازار خواهد آمد. در کنار ظاهر خودرو که نسبت به نسخه پیشین به روزرسانی شده، شاهد تغییراتی در بخش فنی و به خصوص نوآوری هایی در قسمت انتقال نیرو هستیم.
مجله ماشین/ یکی از فاکتورهای اصلی در طراحی مینی که آن را از سال های دور به یاد می آوریم، همان چراغ های دایرهای در جلوی خودرو بوده که در مدل ۲۰۱۹ با استفاده از گرافیک جدید و لامپهای هالوژن، ظاهری قدرتمندتر به آن بخشیده اند. همچنین قابلیت سفارش لامپ های LED برای مشتریان مینی وجود دارد. فناوری تطبیق خودکار چراغ های جلو، در مسیرهای شهری و جادهای و در شرایط مختلف آب و هوایی بهترین دید را برای راننده فراهم میسازد. این نمونهها از فناوری Matrix بهره میبرند که در هنگام استفاده از نور بالا ضمن افزایش دید راننده، از ایجاد مزاحمت برای رانندگان دیگر جلوگیری میکند.
به طور کلی طراحی خارجی این هاچبک جم و جور نسبت به نسخه پیشین تغییرات زیادی را تجربه نکرده است. در نمای روبه رو، درپوش حجیم موتور، خطوط تزئینی روی آن و جلو پنجره مشکی رنگ که با پلاک خودرو در یک قاب کرومی قرار میگیرند جلب توجه میکنند. در نمای عقب خودرو آرایش چراغهای اصلی به شکل پرچم کشور انگلستان درآمدهاند و هر یک از خطوط این طرح، وظیفه یکی از چراغ های عقب خودرو را بر عهده دارند.
در نمای داخلی خودرو شاهد جذابیت بیشتری نسبت به بخش بیرونی هستیم. غربیلک فرمان که فرمی سه شاخه دارد از نو طراحی شده و کلیدهای مربوط به کنترل سرعت و تنظیمات سیستم صوتی روی طرفین آن قرار گرفتهاند. در قسمت میانی داشبورد خودرو یک نمایشگر 5/6 اینچی قرار گرفته که موارد مربوط به جزئیات اطلاعات و سرگرمی را در اختیار سرنشینان قرار میدهد. مجموعه این صفحه نمایش و کلیدهای تنظیم آن داخل یک قاب دایرهای شکل قرار دارند که به زیبایی این بخش از داشبورد کمک شایانی کرده است.
هر چند که مدل جدید مینی کوپر S در هیچ یک از نسخه های سه در، ۵ در و کانورتیبل تغییرات زیادی را در بخش طراحی تجربه نکرده، اما کمپانی برای جلب رضایت مشتریان خود امکان جدیدی را در اختیار آنها قرار داده است. مشتریان این برند میتوانند رنگ ها و طرح های مورد نظر خود را از طریق یک درگاه اینترنتی سفارش داده و از این طریق بخشی از وظیفه شخصی سازی اتومبیل خود را به کمپانی سازنده بسپارند.
شرکت مینی برای مدلهای ۲۰۱۹، اصلاحاتی روی پیشرانه های این خودرو انجام داده که نتایج آن از کاهش مصرف سوخت و تولید دیاکسیدکربن و همچنین از تسهیل در خروج گازهای پیشرانه خبر میدهد. برخی از این تغییرات شامل استفاده از فناوری توربوی دوگانه Twin power شرکت مینی، به روز رسانی سیستمهای الکترونیکی پیشرانه، تعویض مخزن روغن، مجراهای ورودی هوا و بخش خنککننده پیشرانه میشوند. شرکت مورداشاره همچنین با استفاده از نوع مقاومی از فیبرکربن برای ساخت پوشش های پیشرانه، موفق شده تا از وزن قسمتهای مختلف این بخش بکاهد.
پیش از این برای مدل کوپر دو پیشرانه بنزینی 3 سیلندر وجود داشت که هماکنون حجم هر کدام از آنها به 5/۱ لیتر افزایش یافته و گشتاور خروجی پیشرانه قویتر شده و به ۱۹۰ نیوتنمتر رسیده است. مضاف براینکه، فشار سامانه پاشش سوخت تمامی پیشرانه های بنزینی که روی کوپر S قرار میگیرند از ۲۰۰ بار به ۳۵۰ بار افزایش یافته است. این مقادیر برای پیشرانه های سه و 4 سیلندر دیزل نیز افزایش یافته و به اعداد ۲۲۰۰ و ۲۵۰۰ بار رسیده است.
در کنار جعبه دنده ۶ سرعته دستی که در مدل قبلی مینی کوپر موجود بود، دو نمونه جدید نیز در صورت سفارش مشتری میتوانند وظیفه انتقال قدرت را بر عهده گیرند. اولین گزینه یک جعبه دنده ۷ سرعته استپ ترونیک و دوکلاچه است که ضمن واکنشهای سریع و اسپرت خود، تا حد ممکن از اتلاف گشتاور پیشرانه جلوگیری میکند. نمونه دوم اما برگ برندهای برای این هاچبک کوچک خواهد بود. این جعبه دنده ۸ سرعته استپ ترونیک با قویترین پیشرانه دیزلی این اتومبیل جفت میشود و استفاده از آن در کلاس خودروهای کوچکی مانند مینی کوپر بیسابقه بوده است. هر دوی این نمونه ها در صورت سفارش مشتری به پدالهای تعویض روی فرمان مجهز خواهند شد.