نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر: 20505
زمان انتشار: 05 دی 1397 10:19:00
اهداف پیش بینی شده خودروسازان در سال جاری محقق نمی شود

ورود سازمان حمایت در قیمت گذاری ضربه سنگین دیگری بر پیکره صنعت خودرو بود

یکی از اعضای انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو اظهار داشت: امیدواریم پاسخ مثبت ارگان ها و نهادهای مربوطه به افزایش قیمت خودرو گره گشای مشکلات قطعه سازان باشد و آنان را از لبه پرتگاهی که قرار گرفته اند نجات دهند.
ورود سازمان حمایت در قیمت گذاری ضربه سنگین دیگری بر پیکره صنعت خودرو بود
به گزارش مجله ماشین به نقل از خبرخودرو، یکی از اعضای انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو اظهار داشت: امیدواریم پاسخ مثبت ارگان ها و نهادهای مربوطه به افزایش قیمت خودرو گره گشای مشکلات قطعه سازان باشد و آنان را از لبه پرتگاهی که قرار گرفته اند نجات دهند.
رضا رضایی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو، تصریح کرد: چنانچه تصمیمی عاجل برای برون رفت صنعت خودرو از شرایط کنونی اتخاذ نشود ظرف یک ماه آینده شاهد تعطیلی 50 درصد از مابقی کارخانجات قطعه ساز خواهیم بود البته شواهد حاکی از بروز اتفاقات مطلوب در آینده است لذا امیدواریم قدم های مثبت در حل مشکلات قطعه سازان برداشته شود.

وی در ادامه افزود: امیدوارم خبرهای خوب اصلاح قیمت خودرو به قطعیت برسد تا در مرحله نخست قیمت های قطعه ساز به روز شود و در مرحله بعد نسبت به پرداخت مطالبات اقدام شود زیرا در چنین فضای سخت اقتصادی که بخشی از آن ناشی از تحریم های خارجی و بخشی ناشی از تحریم های داخلی است قطعه سازان به زحمت سرپا ایستاده اند.

این عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو اذعان داشت: تامین مواداولیه، افزایش قیمت ها، کاهش ارزش پول ملی، مسائل مرتبط با تخصیص ارز ومشکلات بانکی و ... همگی از مسائل و مشکلاتی است که اداره بنگاه های بزگ اقتصادی را با مشکل روبه رو ساخته و باید گفت در صورت بهبود نیافتن شرایط، نفس قطعه سازان به شماره خواهد افتاد.

وی گفت: روند مثبتی که برای حل مشکلات صنعت خودرو در پیش گرفته شده، مشکلات را آرام آرام مرتفع خواهد کرد اما باید گفت چنانچه قیمت ها اصلاح شود و نقدینگی مورد نیاز خودروسازان تامین گردد به هیچ یک از هدفگذاری های سال جاری نخواهند رسید و طی سه ماه باقی مانده از سال نمی توان به عادی شدن شرایط تولید خودرو امید داشت.

رضا رضایی افزود: تاکنون برنامه خاصی به منظور جبران ضرر و زیان خودروسازان اعلام نشده و متاسفانه باید گفت این ضرر و زیان، ضربه ای بر پیکره خودروسازی و قطعه سازی بود که بدلیل عدم اتخاذ تصمیمات در زمان مقتضی ایجاد شد البته این تعلل از مدیران ارشد شروع و به سطوح پایین تر منتقل شد و در شرایط کنونی ورود سازمان حمایت در قیمت گذاری ضربه سنگین دیگری بر پیکره صنعت استراتژیک و مهم کشور بود.

وی خاطرنشان کرد: هدف قرار دادن صنعت خودرو در اعمال تحریم ها بیانگر موقعیت استراتژیکی این صنعت در اقتصاد کشور بوده که بسیار حائز اهمیت است. صنعتی که 8 تا 10 درصد تولید ناخالص ملی را تشکیل می دهد و اشتغال پایدار ایجاد می کند و پیشران 70 درصد صنعت کشور است به همین دلیل دشمن این صنعت حیاتی را هدف قرار داد.

این عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو به پاسخگو نبودن کونلون بانک چین طی یک ماه گذشته اشاره داشت و گفت: به تازگی شنیده ها حاکی از عدم همکاری کونلون بانک چین با صنعت خودرو کشور است که دولتمردان باید توجه کنند چنانچه تحریم های داخلی برداشته شود قطعه سازان با علم به میانبر ها قادر به دور زدن تحریم ها خواهند بود.

رضایی خطاب به مدیران اظهار داشت: با صدای بلند اعلام می کنم قطعه سازان در شرایط سخت اقتصادی قرار گرفته اند و این در حالی است که طی 5 سال گذشته کسی سراغی از آن ها نگرفت و مسائل و مشکلات خودروسازان نیز بر دوش آن ها قرار گرفت و نه تنها قیمت ها به روز نشد بلکه با قراردادهای 8 ماهه از قطعه سازان خرید کردند.

وی در پایان تاکید کرد: درست است که در شرایط سختی گرفتار شده ایم اما قطعه سازان با تکنولوژی و استاندارد های خودرویی اروپا قادر به تولید قطعات هایتک که صرفه اقتصادی نیز داشته باشند هستند لذا امیدواریم هرچه سریعتر شاهد تحولات اساسی در صنعت خودرو باشیم و دولت با تبیین اهداف مشخص و تدوین برنامه در راستای نیل به آن اهداف پیش رود تا شاهد تولید محصولاتی رقابتی با اندیشه و توان داخلی باشیم. 

OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس