نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر: 20601
زمان انتشار: 12 اسفند 1397 11:35:00
6500 قطعه جدید در کلاس C مدل2019

ادامه روند کوچک سازی پیشرانه

مرسدس بنز کلاس C سال 2019 با حدود 6500 قطعه جدید که در هیچکدام از مدل‏های قدیمی وجود نداشته، کامل‏ترین تغییر و به روز رسانی را داشته که واقعاً فوق العاده است. این آمار در جریان همایشی در دهکده Moselle توسط مدیران مرسدس بنز اعلام گردید.
ادامه روند کوچک سازی پیشرانه

 مجله ماشین - کیوان بنی ‏هاشمی / 11گونه مختلف از این مرسدس از جمله کوپه، کابریو و سدان جزو شرکت‏ کنندگان در این همایش بودند اما جذاب‏ترین نمونه‏ ای که بیشترین توجه‏ها را به خود جلب کرد سدان C200 Exclusive بود که مدلی هیبریدی از نوع بنزینی-برقی است.  

کلاس C در این نسل توسط پیشرانه کاملاً جدید نیرورسانی می‏شود و کماکان مرسدس به روند کوچک‏سازی و کم‏حجم کردن موتور که بسیاری از برندهای دیگر نیز انجام می‏دهند، ادامه داده اما نکته مثبتی که در این خصوص وجود دارد این است که چنین کاهش حجمی بر عملکرد خودرو تاثیر منفی نگذاشته است.  
کد موتور در نظر گرفته شده برای این مدل M264 بوده که یک پیشرانه 5/1 لیتری 4 سیلندر مجهز به توربوشارژر است که تکمیل‏ کننده آن سامانه هوشمند و دینامی بوده که به وسیله تسمه به موتور اتصال دارد، ضمن اینکه یک باتری 48 ولت در محفظه موتور قرار داده شده است. 
همان طور که اشاره شده که C200 جدید از نوع هیبریدی ملایم (Mild) بوده که به سامانه آن EQ Boost می‏گویند یعنی اینکه این خودرو نمی‏تواند صرفاً با نیروی برق به حرکت درآید اما موتور برقی آن می‏تواند در زمان شتاب‏گیری اولیه، حداکثر 14 اسب‏ بخار اضافی در اختیار راننده قرار دهد و مزیت دیگر آن این است که سکته توربوشارژر از بین رفته و احساس نمی‏شود. 
این سامانه همانند تمامی هیبریدی‏ها می‏تواند از انرژی ناشی از ترمز گرفتن برای شارژ باتری استفاده کند که این میزان تا 80 درصد از اتلاف نیروی ترمز هم افزایش خواهد داشت. در آزمایشی که در مسیر 189 کیلومتری و بخشی از مسیرهای کوهستانی انجام شد، بدون توجه به انتخاب نوع حالت حرکتی توسط Dynamic Select Feature که عبارتند از Eco، راحت یا Comfort، اسپرت یا اسپرت پلاس یا بالاخره Individual، در هر حالت EQ Boost کار خود را در نهایت راحتی و بی‏صدایی انجام می‏دهد. 
تنها موردیکه عملکرد بازیافت انرژی در زمان ترمزگیری یا افزایش فشار بوسترهای سامانه توربو را نشان می‏دهد،  فقط یک نشان‏دهنده LED بوده که در پایین صفحه دورشمار موتور قرار گرفته و با حروف Power و Charge که به ترتیب به معنای نیرو و شارژ است، مشخص شده است.
سایر مزایای این خودرو عبارتند از حالت گلاید (Gliding) که در این حالت موتور خودرو حین حرکت خاموش می ‏شود و بنابراین هیچ‏گونه سوختی مصرف نشده و نیروی بازیافت ترمز به‏دلیل نظارت هوشمندانه جذب آن متوقف می‏شود، چنین ویژگی‏هایی یک نقش اساسی و تعیین کننده در کاهش مصرف بنزین مرسدس C200 سدان دارد و میزان آن را به 25/6 لیتر در یکصد کیلومتر می‏رساند. 
عملکرد سامانه توقف/ حرکت نرم و کاملاً بی‏صدا انجام می‏گیرد به‏طوری‏که دارای حداقل لرزش بوده و در کمترین و کوتاه‏ترین زمان انجام می‏گیرد که البته بخش مهمی از آن مدیون اتصال تسمه‏ای بین دینام و موتور است. 
در مقایسه با مدل‏های قدیمی‏تر که با تعداد سیلندر مشابه به توربوشارژرهای بزرگ‏تر مجهز بودند، نمونه سدان C200 از نظر شتاب اولیه یعنی رسیدن به سرعت 100 کیلومتر برساعت به میزان 4/0 ثانیه کندتر بوده و برای رسیدن به این سرعت به 7/7 ثانیه زمان نیاز دارد که این رکورد در مدل‏های قبلی 3/7 ثانیه بوده است. اما حداکثر سرعت آن نسبت به قبل افزایش پیدا کرده و از 235 کیلومتر بر ساعت به 239 کیلومتر بر ساعت رسیده است. 
چنانچه راننده در این مدل حالت‏های حرکتی اسپرت یا اسپرت پلاس را انتخاب کند از چابکی آن شگفت ‏زده شده و برای وی باورکردنی نیست که چنین خودرویی با وزن 5/1 تن و موتور کوچک 5/1 لیتری بتواند تا این میزان چالاک و سریع باشد. پیشرانه با وجود کاهش حجم پیدا کرده اما از نظر نیروی تولیدی با انواع 2 لیتری توربوشارژردار برابری می‏کند، ضمن آنکه استفاده از سامانه برق 48 ولتی مزایای بیشتری نیز در پی دارد. 
صدای موتور آن نیز نسبت به مدل‏های قبلی آرام‏تر شده به‏طوری‏که در حالت ایستاده یا دورهای پائین صدایی شبیه موتورهای دیزلی و تا حدودی خسته‏ کننده دارد و همین امر باعث می‏شود که راننده مجبور شود فشار بیشتری به پدال گاز وارد کند. 
برای این مرسدس جعبه دنده 9 سرعته اتوماتیک با کنترل کامپیوتری در نظر گرفته شده و بنابراین در عبور از مسیرهای مارپیچی دیگر گیربکس در جستجوی انتخاب دنده مناسب بر نمی‏آید و کامپیوتر کنترل‏کننده آن به خوبی این وظیفه را انجام خواهد داد. البته برای رانندگانی که به پدال‏های تعویض دنده روی فرمان، علاقمند هستند، این مورد هنوز هم قابل سفارش خواهد بود.  
سامانه فنربندی آن در چهار گوشه از انواع چند اتصالی هستند که سواری راحتی را حتی در عبور از تندترین پیچ‏ها برای راننده امکان‏پذیر می‏سازند. تایرهای پهن با رینگ‏های 18 اینچی چسبندگی زیادی را برای آن به ارمغان آورده مگر آنکه راننده بخواهد اقدام به انجام مانورهای دیوانه ‏وار کند. 
طراحی بیرونی و داخلی C200 سدان جدید نیز به روزآوری شده و مدل جدید به سامانه‏های هوشمند کمکی راننده (Drive Assistance) مجهز بوده که قبل از این فقط در کلاس S وجود داشت. این نمونه با توجه به شرایط جاده و مسیر حرکت، حمایت کاملی از راننده حین حرکت به‏ وجود می‏آورد. مواردی مانند Active Distance Assist، Distronic و Active Steer Assist حمایت بیشتری از راننده به عمل آورده و باعث می‏شوند که اتومبیل همواره فاصله ایمنی خود با سایر خودروها را حفظ نموده و سرعت حرکت به نحو ماهرانه‏ای قبل از ورود به دایره پیچ‏ها، تقاطع‏ها و میادین تنظیم می‏شود. 
مهمترین تغییرات در طرح ظاهری سدان C200 که کاملاً قابل تشخیص است عبارتند از برآمدگی قسمت جلو، چراغ‏های جلو و عقب سرلوله‏های اگزوز. چراغ‏های جلو از نوع LED با چند پرتو و دامنه پرتاب زیاد که برای اولین‏بار به‏صورت آپشنال برای این مدل قابل سفارش هستند، قادرند نور چراغ‏های جلو را متناسب با وضعیت ترافیکی تنظیم کنند. 
غربیلک فرمان از طراحی کاملاً جدید و متفاوتی برخوردار شده و یک صفحه نمایشگر دیجیتالی 3/12 اینچی در امتداد مسیر دید راننده قرار گرفته و همان نمونه‏ای بوده که در مرسدس کلاس E مورد استفاده قرار گرفته و این امکان را به راننده می‏دهد که حالت‏های نمایش را به‏صورت‏های کلاسیک، اسپرت و پیشرو (Progressive) به نمایش درآورد. 
روی فرمان اهرم‏های کروز کنترل و کارهای مربوط به Distronic پیش‏بینی شده و لذا راننده می‏تواند این عملیات را بدون آنکه دستان خود را از روی فرمان بردارد آنها را فعال یا غیرفعال کند. 
یکی از ویژگی‏ های فوق‏العاده جذاب C200 جدید این است که اگر راننده در زمان راندن خودرو، دچار حالات عصبی و استرس شود می‏تواند از Energizing Comfort Control استفاده نموده که در این صورت سامانه رایحه خوب و خوشی را از طریق تهویه مطبوع به داخل کابین پخش کرده، صندلی سامانه ‏های گرمایش، سرمایش و ماساژور را فعال می‏کند، نورپردازی داخل متفاوت شده و درصورت انتخاب از میان 5 نوع موسیقی ذخیره شده در قالب شش برنامه مختلف، هر یک به مدت 10 دقیقه پخش می‏شود. 
ویژگی دیگری که برای اولین بار در این مرسدس دیده می‏شود استفاده از چوب طبیعی برای تزئینات بعضی از قسمت‏ های کابین، فناوری بدون کلید از نوع Key Less-Go و دکمه استارت استاپ هم شبیه توربین است. 
 
تصاویر
OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس