نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر: 20638
زمان انتشار: 28 اسفند 1397 12:38:00

رئیس AMG بالاخره کوتاه آمد ...

موتورهای 12 سیلندر مرسدس بنز در خطر انقراض
رئیس AMG بالاخره کوتاه آمد ...

مجله ماشین - مدل S65 به تاریخ خواهد پیوست و دیگر تولید نخواهد شد. همه ما نشانV12 Biturbo قرار گرفته بر روی محصولات بالارده مرسدس AMG را دیده ایم. محصولاتی که با قلب تپنده V12، قلب بسیاری از طرفداران پیر و جوان مرسدس را به تپش انداخته بود. با این حال این شرکت از پایان کار این پیشرانه خاطره انگیز خبر داده است.

پایانی غم انگیز برای پیشرانه ای خاطره انگیز. پیشرانه ای با 621 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتون متر گشتاور که با قرار گرفتن بر روی مرسدس S65 نسخه Final Edition، آخرین ماموریت خود را به پایان می رساند.
آقای Tobias Moers، رئیس بخش AMG که در آوریل سال گذشته از پایان عمر  این پیشرانه خبر داده بود، اخیرا در گفتگو با یک نشریه استرالیایی به تایید گفته های پیشین خود پرداخته و مدل S65 Final Edition را آخرین میزبان این پیشرانه افسانه ای معرفی می کند.
این پیشرانه که تا پیش از این راندمان و عملکردی تحسین برانگیزی را به مدل هایS65 ، SL65 و G65 هدیه می کرد، به نفع دلواپسان محیط زیست در آینده ای نزدیک جای خود را به موتورهای هیبریدی و کم حجم تری خواهد داد.
در هر صورت اگرچه هیچ پیشرانه ای نمی تواند جایگزین V12 خوش صدا شود، اما به گفته مویرس، موتورهای V8 از بازدهی و عملکرد در خور توجهی برخوردار خواهند بود. وی که از پایان عمر و توقف تولید مدل S65 برای همیشه سخن گفت، استفاده از موتورهای V8 و هیبریدی را گامی در جهت همخوانی با قوانین وابسته به آلایندگی و بهینه سازی مصرف سوخت اعلام کرد.
با این حال ناگفته نماند که میباخ، دیگر زیرمجموعه لوکس دایملر، شامل این کاهش حجم نخواهد شد و همچنان با موتور V12 توئین توربوی این شرکت به هنرنمایی های خود ادامه خواهد داد.

فردین محمدسور
 
تصاویر
OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس