نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر: 20697
زمان انتشار: 14 اردیبهشت 1398 13:02:00

معرفی اتومبیل ‏های خاص موجود در کشور

911 توربوی اس ، شیری در قفس
معرفی اتومبیل ‏های خاص موجود در کشور

 مجله ماشین - سلمان امیدبخش- عکس: سیدعلی موسوی/طی سال‏های گذشته، خودروهای متنوعی در کلاس سوپراسپرت، اسپرت و حتی شاسی بلند به صورت گذر موقت وارد کشور شده‏اند. اما تعداد محدودی از آنها در امر دریافت پلاک ملی، موفق بوده‏اند. اخبار این اتومبیل‏های خاص و گران قیمت به لطف شبکه‏های اجتماعی و عکاسان خودرو دوستی که ساعت‏ها برای شکار این مدل‏ها، کمین می‏کنند، کم و بیش به سرعت منتشر می‏شود، در حالی که حدود 10 سال پیش، حتی خیلی از علاقه‏مندان پس از چند ماه که این نمونه‏ها از کشور خارج می‏شدند، تصاویری از آنها را در وب سایت‏ها مشاهده می‏کردند. مجله ماشین، همیشه به دلیل استقبال و پیشنهاد مالکین چنین خودروهایی، گزارش‏های متنوعی را از آنها به چاپ کرده است. این بار هم به سراغ پرشتاب‏ترین و یکی از گران قیمت‏ترین آنها می‏رویم، پورشه 911 Turbo S که البته پلاک ملی هم دریافت کرده است. 


این پورشه زرد رنگ مدل 2015، در ابتدا شاید به دلیل حضور دیگر هم نسل‏هایش در کشور مانند Carrera S چندان جلب توجه نکند، اما تغییرات آیرودینامیکی در بخش‏های مختلف بدنه، کاملاً براساس باطن پرقدرت آن شکل گرفته، موردی که شاید ابتدا به نظر نرسیده و تا مشخصات فنی آن را مرور نکنید، به توانایی‏ و قابلیت‏ این ماشین پی نخواهید برد. 
911 همیشه در مرز بین خودروهای اسپرت و سوپراسپرت جای گرفته است هر چند که این مدل مرزهای 600 اسب‏بخار را فتح کرده و کمپانی تا آنجا که توانسته از این مدل انواع و اقسام نسخه‏های گوناگونی مانند GT3 و GT2 استخراج کرده، اما این پورشه مدرن-کلاسیک هنوز هم از چهره‏ای مانند فراری و لامبورگینی برخوردار نیست، هر چند در زمینه فنی پا به پای قدرتمندترین آنها می‏تازد.
در بررسی‏ 911 توربو S، به نکات جالبی برخوردیم که از جمله آنها می‏توان به سپر متفاوت در جلو و عقب اشاره کرد، ضمن اینکه رینگ‏های آن با مهره مرکزی به همراه باله نسبتاً بزرگ عقب، تاکیدی است بر نمونه‏ای نیمه مسابقه‏ای و مجاز برای استفاده در خیابان. پورشه برای رساندن هوای بیشتر به ترمزهای عقب و جلو هم گلگیرهای این مدل را دستخوش تغییر کرده و حالا 911 Turbo S پهن‏تر از مدل‏های پایه 911 خواهد بود. 
با این تفاسیر، فضای داخلی این پورشه به ظاهر آرام و سرکش در باطن، ساده بوده و انتظار داشتیم که از عناصر مسابقه‏ای کمپانی موسوم به Tequipment در این بخش استفاده شود، اما همه بخش‏های داخل کابین، همان مواردی را شامل می‏شوند که در نمونه Carrera S دیده بودیم و مجموعه کاملی از تنظیمات صندلی به همراه حافظه، گرمکن و سردکن، سیستم صوتی پرقدرت با مارک Bremeister و سقف شیشه‏ای بزرگ برای آن تعبیه شده تا راننده هر زمان که از پیست و مسابقه خسته شد، کمی هم استراحت کرده و به آرامش برسد، هر چند که نهایت آرامش برای این پورشه 560 اسب‏بخاری، زمانی است که پس از فعال کردن سامانه Launch Control، آن را با حداکثر سرعت برانید. 
این پورشه در کلوب 2 ثانیه‏ای‏ها قرار گرفته و از نظر حس و حال شتابگیری، با بوگاتی ویرون و شیرون مقایسه می‏شود، درست است که امروزه اعضای این کلوب افزایش پیدا کرده و برخی از انواع فراری، لامبورگینی، مک لارن و عضو هم خانواده یعنی 918 Spyder هم در آن حضور دارند. 
پیشتر در خصوص مرسدس بنز SLS Black Series و فراری 458 Italia مطالبی را به چاپ رسانده بودیم، این مدل‏ها نیز در کشورمان پلاک ملی دریافت کرده‏اند، اما در حال حاضر به نظر می‏رسد که 911 Turbo S در حال حاضر پیشروی آنها در مواردی مانند قیمت و شتاب باشد، بنابراین، شاید بتوان آن را خاص‏ترین خودروی کشور با پلاک ملی نامید. 
بنابر اظهار مدیر مرکز محبوب تیونینگ که مراحل انجام پوشش سرامیک بدنه پورشه 911 Turbo S را بعهده داشتند این مدل به قیمت 19 میلیارد تومان! خریداری شده است که بدینوسیله از ایشان که در تهیه تصاویر این مطلب با مجله ماشین همکاری کردند تشکر  کرده اما درخصوص قیمت اعلام شده فقط می توانیم تعجب کنیم! 

 
تصاویر
OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس