نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر: 20853
زمان انتشار: 23 تیر 1398 11:26:00

انتقاد از سخت گیری مراکز معاینه فنی برای خودروهای با تکنولوژی قدیمی

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو اعلام کرد: در مراکز معاینه فنی سخت گیری های شدیدی نسبت به خودروها انجام میشود این حجم از سختگیری ها در این شرایط منطقی نیست و این موضوع باعث مراجعه مکرر خودروها برای بازبینی و تعمیر به تعمیرگاهها می شود.
انتقاد از سخت گیری مراکز معاینه فنی برای خودروهای با تکنولوژی قدیمی

 به گزارش مجله ماشین به نقل از خبرخودرو، رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو اعلام کرد: در مراکز معاینه فنی سخت گیری های شدیدی نسبت به خودروها انجام میشود این حجم از سختگیری ها در این شرایط منطقی نیست و این موضوع باعث مراجعه مکرر خودروها برای بازبینی و تعمیر به تعمیرگاهها می شود.


علیرضا نیک آئین در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو گفت: تکنولوژی طراحی و ساخت خودروهایی که در ایران تولید می شود به دهه 70میلادی بر میگردد ولی دستگاههایی که در ستاد معاینه عملیات معاینه فنی انجام می دهند دستگاههایی به روز هستند و این دو هیچ سنخیتی با هم ندارد.

وی افزود: در مراکز معاینه فنی سخت گیری های شدیدی نسبت به خودروها انجام میشود این حجم از سختگیری ها در این شرایط منطقی نیست و این موضوع باعث مراجعه مکرر خودروها برای بازبینی و تعمیر به تعمیرگاهها می شود. از جمله خودروهایی که بیشترین مراجعات به تعمیرگاهها را دارند خودروهای دسته پایین تولید شرکت سایپایی مانند پراید است.

نیک آیین اظهار داشت: در این خودرو ها بیشتر قطعاتی که در ارتباط با سوخت رسانی هستند مستهلک می شود بعد از آن سیستم تحریق و جلوبندی قطعاتی هستند که بیشتر از سایر قطعات مستهلک می شوند و تعمیر آنها در تعمیرگاهها به کرات انجام می شود.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با بیان اینکه خودروهای وارداتی زمان معاینه فنی عمدتا نمره قبولی کسب می کنند گفت: این خودروها، خودروهایی نیستند که مکرر به تعمیرگاه مراجعه کنند و خودروهای نسل جدید وارداتی خیلی کم برای تعمیرات مراجعه می کنند مگر در مورد لوازم و مواد مصرفی مثل لنت چرخ یا سرویس های روغن مراجعه میشود و در مواردی چون معیوب شدن سیستم سوخت رسانی یا تعمیرات اساسی دیگر به ندرت انجام می شود.

وی تصریح کرد: در تامین لوازم یدکی برای خودرو ها با درصد بومی سازی بالا کارخانجات خودروسازی مثل پژو405 و 206 و پراید که عمدتا تولید قطعات آنها در داخل کشور و توسط کارخانجات داخلی صورت می گیرد مشکلی وجود ندارد اما در تامین قطعاتی و لوازم یدکی خودرو های وارداتی یا خودروهای مونتاژ داخل مانند ساندرو با مشکل کمبود مواجه هستیم .
 
OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس