نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر: 21003
زمان انتشار: 12 شهریور 1398 11:30:00
خودروهای اتوماتیک ایران خودرو

گرایش بیشتر خریداران به سمت مدل‏های اتوماتیک

از چند سال گذشته، باتوجه به علاقه و استقبال خریداران نسبت به اتومبیل‏هایی با گیربکس اتوماتیک، ایران خودرو انواع مدل‏های متنوع را با این نوع جعبه دنده روانه بازار کرده که مدل هایی که را در حال حاضر در سبد فروش کمپانی قرار دارند، مرور خواهیم کرد.
نویسنده: سلمان امیدبخش
گرایش بیشتر خریداران به سمت مدل‏های اتوماتیک

 مجله ماشین / شرکت ایران خودرو اعلام کرد که مدل‏های خانواده دنا را به گیربکس اتوماتیک مجهز و روانه بازار می‏کند، اما به دلیل تحریم‏ها و عدم دسترسی به گیربکس‏های موردنیاز، کمپانی تصمیم گرفته که به سراغ نمونه 4 سرعته و قدیمی ساخت کمپانی کره‏ای Motrain برود.


 
پژو 207i هاچ بک 
این مدل از حدود 3 سال گذشته مجددا به سبد محصولات ایران خودرو اضافه شده و با چهره جدیدتر، سطح تجهیزاتی بیشتر و کابین زیباتر، گزینه مورد علاقه جوانان و دوستداران هاچ‏بک است. گیربکس 4 سرعته آن عملکرد روانی دارد، اما در حالت اسپرت با پیشرانه هماهنگ نیست و فقط دور موتور را افزایش می‏دهد. به نظر می‏رسد که استحکام و قابلیت‏های آن از جعبه دنده خانواده تندر 90 کمتر باشد. قیمت: 155 میلیون تومان 

پژو پارس 
پس از عرضه نه چندان موفق مدل ELX با تجهیزات بیشتر، نمونه اتوماتیک خانواده پارس هم اقبالی نیافت و شتابگیری کند به همراه عدم هماهنگی مناسب پیشرانه و جعبه دنده به مذاق طرفداران خوش نیامد. استفاده از جعبه دنده قدیمی از دلایل اصلی این ناکارآمدی است که باعث افزایش هزینه‏های تعمییر و نگهداری می‏شود. قیمت: 149 میلیون تومان 

پژو 2008
یکی از جنجالی‏ترین و محبوب‏ترین کراس اوورهای بازار خودرو ایران که به واسطه پژو بودن و اولین خودروی تولیدی پسابرجامی، خریداران و دلالان برای ثبت نام، مالکیت و البته فروش و دریافت سود قابل توجه، به وب سایت فروش هجوم آوردند. گیربکس 6 سرعته به خوبی با پیشرانه توربوشارژردار 2008 هماهنگ شده و در راندن شهر و جاده عملکرد خوبی دارد. بازار صفر کیلومتر و دست دوم این پژو، همیشه پر رونق است. قیمت: 315 میلیون تومان 

تندر 90 پلاس
این سدان پرطرفدار فیس لیفت سال 2008 لوگان محسوب شده و توانسته بازار خوبی هم برای خود ایجاد کند. عملکرد فنی مطلوب و قابل توجه، استهلاک پایین و کیفیت مونتاژ خوب از نقاط قوت این مدل کم مصرف هستند. گیربکس 4 سرعته آن عملکردی متعادل دارد و به خوبی با پیشرانه نام آشنای خودرو هماهنگ شده است. قیمت: 181 میلیون تومان 

سوزوکی گراند ویتارا 
پیشرانه 2400 سی سی 169 اسب بخاری با تجهیزات و قدرت بیشتر نسبت به نمونه ضعیف 2 لیتری، تعداد مشتریان این کراس اوور ژاپنی را افزایش داد. گرند ویتارا خواص آفرودی مناسب‏تری نسبت به همتایان کره‏ای داشته، اما در رابطه با میزان راحتی، سطح تجهیزات و بدنه مدرن و زیبا غائله را به آنها می‏بازد. تعلیق آن نسبت به رقبا خشک‏تر است، ولی گیربکس آن با پیشرانه به خوبی هماهنگ بوده و قدرتی عمل می‏کند. قیمت: 510 میلیون تومان 

دانگ فنگ H30 Cross
پیشرانه نام آشنای TU5 پژو 206 تیپ 5 به همراه گیربکس 4 سرعته کمپانی ژاپنی آیسین، عملکرد نرم و روانی را برای این مدل رقم زده‏اند، اما کشش و شتابگیری آن معمولی بوده و نیاز به گشتاور بالاتر احساس می‏شود. تعبیه حالت‏های اسپرت و جاده‏های کم اصطکاک از دیگر مزایای این جعبه دنده است. این کراس چینی از بازار فروش دسته دوم مناسبی برخوردار بوده اما هزینه بالای قطعات و سرویس‏های آن جای تامل دارد. قیمت: 131 میلیون تومان 

هایما S7 توربو
حدود 4 سال است که کراس‏اووری از کشور چین با فناوری مزدا و حتی لوگویی شبیه به آن در ایران خودرو مونتاژ می‏شود که در این بین پیشرانه توربوشارژردار آن به خوبی با گیربکس تیپ ترونیک هماهنگ شده و در ترافیک شهری هم این جعبه دنده عملکرد خوبی دارد. اما در سرعت‏های بالا معکوس‏پذیری مناسبی نداشته و کندی چاشنی کار آن می‏شود و مصرف سوخت S7 بالا است. قیمت: 303 میلیون تومان 

هایما S5 توربو 
راندن این کراس‏اوور در شهر که به مدل‏های مزدا بی‏شباهت نیست، آسان بوده و پیشرانه از قدرت مناسبی برخوردار است. در تعویض دنده‏ها و شتاب اولیه تاخیر و ناهماهنگی وجود ندارد اما خودرو در دورهای میانی دچار افت گشتاور می‏شود. عرضه هایما S5 باعث شده تا نسبت به مدل‏هایی مانند تیگو 5 و 7 و حتی هاوال H2، سهم از بازار بهتری داشته باشد که در این مورد نام ایران خودرو هم بی‏تاثیر نیست. قیمت: 278 میلیون تومان 
 
OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس