نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر: 21055
زمان انتشار: 06 مهر 1398 13:00:00

نگاهی به استراتژی تغییر نیرومحرکه در مرسدس AMG

شاید عرضه مدل مرسدس AMG C45 عجیب باشد اما نباید این ایده را به طور کلی رد کرد.
نگاهی به استراتژی تغییر نیرومحرکه در مرسدس AMG

 به گزارش مجله ماشین به نقل از خبرخودرو/ گزارش شده است که موتور قدرتمند M139 توربوشارژ چهار سیلندر که در مرسدس AMG A45 دیده شده، برای کاربرد طولی، مهندسی شده است.


این موتور اکنون تنها در خودروهایی با پلتفرم MFA2 چهار چرخ فعال یا دیفرانسیل جلو به کار می رود که در آن ها به صورت متقاطع نصب شده است. این مدل ها شامل مرسدس AMG A45، CLA45 و کراس اوور های جدید GLA45 و GLB45 هستند.

مدیرعامل AMG، توبیاس مورث توضیح داد که موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر قدرت بالایی در حدود 310 کیلووات و گشتاور 500 نیوتون متر تولید می کند.

این موتور بخشی از استراتژی تغییر نیرومحرکه تیم عملکرد بالای مرسدس است چرا که به سمت موتورهای کوچک تر و برقی سازی روی آورده است. به عنوان مثل، C63 بعدی هیبریدی خواهد بود که راه را برای نسخه ای برقی شده از موتور M139 2.0 لیتری باز می کند.

مورث اعلام کرد مدل های 63 آینده نیز هیبریدی بوده اما قدرتی بیش تر از 450 کیلووات خودروهای 63 S کنونی تولید نخواهد کرد.

این امر نشان می دهد که نسل بعدی مدل های AMG 63 از موتورهای کوچک شده بهره خواهند برد که می تواند حاکی از جایگزینی موتورهای شش سیلندر در مدل های 43 و 53 مرسدس AMG با نسخه های چهار سیلندر ارتقا یافته باشد.

البته هنوز زمان مرگ موتورهای V8 و V12 مرسدس AMG فرا نرسیده است. مدیر تحقیقات و توسعه مرسدس بنز، Ola Kallenius اوایل سال جاری اظهار داشت: "V8 چند سال دیگر به کار خواهد رفت و V12 نیز حفظ خواهد شد."

علاوه بر هیبریدی سازی و کوچک کردن موتورها، مرسدس AMG اعلام کرده است که به طور کامل به ساختار چهار چرخ فعال روی آورده و به تدریج نسخه ای تمام برقی از یک مدل AMG را عرضه خواهد کرد. مورث اعلام کرد نسخه ای هیبریدی از مرسدس AMG GT چهار در، در سال 2021 عرضه می شود.
تصاویر
OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس