نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر: 21127
زمان انتشار: 02 آبان 1398 13:54:00
لندروور دیفندر ارتقا یافته

عنکبوت چهار چرخ

یکی از عاشقان این خودرو ارزش این لندروور دوست داشتنی را دانسته و با انجام چندین تغییر آن را به یک غول چهارچرخ همه جا رو تبدیل کرده است.
عنکبوت چهار چرخ

  مجله ماشین - مهربد داودی/ تاریخ به خودروهای انگشت‏ شماری مدیون است. یکی از آنها لندروور دیفندر بوده و خواهد بود. مدلی که پای ثابت فیلم‏های مستند بوده و در تمامی کشور‏ها به فراوانی یافت می‏ شود اما در ایالات متحده به طلای نایابی تبدیل شده است. چرا که تنها به مدت 4 سال در کل دوران تولید خود مجوز واردات به بازار این کشور را گرفت. حال یکی از عاشقان این خودرو ارزش این لندروور دوست داشتنی را دانسته و با انجام چندین تغییر آن را به یک غول چهارچرخ همه جا رو تبدیل کرده است.

 امروزه دیدن یک دیفندر در آمریکا به اتفاقی نادر و حتی دیدن یک مدل ارتقا یافته آن به اتفاقی نادر‏تر تبدیل شده است. این دیفندر از آخرین سری‏های 110 وارداتی در سال 1997 است. در طول عمر 22 ساله خود، تاکنون 3 سطح تجهیزاتی روی آن نصب گردیده است. اما هیچ‏کدام از دو مدل قبلی به شایستگی مدل مورد بحث که به نام Franken Rover شناخته می‏شود، نبوده‏اند.  

 

 

بازسازی قوای فنی

اولین مدل ارتقا یافته این خودرو دارای شاسی تیپ 110 و پیشرانه 300 TDI بهینه شده بود. بلوغ تغییرات در مدل دوم با اضافه شدن اکسل‏های مرسدس‏  بنز یونیماگ و رینگ‏ های بزرگ‏تر که باعث شد ارتفاع دیفرانسیل تا سطح زمین به 18 اینچ برسد، به انجام رسید.

اما مدل نهایی، حال حاضر و تکمیل کننده این تیونینگ مدل 3 است. سازنده بر این باور است که مدل 3 نسبت به 2 به حدی پیشرفته‏تر است که تا سال‏ها به مدل 4 نیازی نخواهد بود.

مالک این لندروور پیشرانه 4 لیتری V8 آلومینیمی قدیمی آن را با نمونه 5/2 لیتری به قدرت 111 اسب‏بخار و 265 نیوتن‏متر تعویض کرده است. گرچه نصب یک توربو با بوست 19 psi و تقویت پمپ انژکتور باعث شده تا این ارقام نیز شکسته شوند.

سامانه تعلیق

افزایش فاصله محوری و همچنین افزایش میزان تورفتگی و خم اکسل‏های 302 میلیمتری باعث شده تا این بیراهه نورد شکست ‏ناپذیر باشد. تعلیق نیز که سامانه سه نقطه‏ای است با اضافه شدن میله ضربه‏گیر عرضی باعث شده تا حرکات عرضی کم شود. کمک فنر‏های این آفرودر با نمونه‏های بلندتر و نرم‏تر ارتقا یافته و به وسیله نیتروژن و روغن مخصوص پر شده تا در آن از میزان کوبش‏ها در مسیر‏های خارج از جاده‏ای کاسته می‏شود.

باوجود اینکه تجهیزات ظاهری و فنی خودرو در طی سال‏ها تغییر داشته اما فضای داخلی هنوز در قالب یک لندروور قدیمی است. ردیف دنده‏ها به وسیله یک گیرباکس LT230 به یک جعبه انتقال نیرو متصل شده است. جعبه انتقال نیرو نصب شده باعث شده تا ضرایب دنده کوتاه‏تری (3.32.1) برای حرکت در مسیر‏های آفرودی به ارمغان بیاورد.

در قسمت عقبی نیز صندوق آلومینیمی تعبیه شده که در آن سلول سوختی، بخشی از فضا را پر کرده است. تغییرات انجام گرفته کاملا قانونی بوده و می‏توان این لندروور را در خیابان‏ها مشاهده کرد.

 

1- اکسل جلویی خودرو از یک خودروی نظامی به عاریت گرفته شده و مجموعه فرمان و تعلیق نیز به وسیله میله‏های اکسل Yukon 4340-35 و اتصالات اضافی تقویت شده است.

دیفرانسیل خودرو با نمونه قفل دار تعویض گردیده و با استفاده از کپسول‏های ضربه‏گیر متصل به سر کمک‏ها و بدنه خودرو از تکان‏های شدید اتاق کاسته است. سامانه تعلیق عقب نیز به وسیله کمک فنر‏های طویل شده‏ای به شکل مورب در ساختار مثلثی آن قرار گرفته‏اند.

 

در حالی که تجهیزات ظاهری و فنی خودرو در طی سال‏ها تغییر داشته اما فضای داخلی هنوز در قالب یک لندروور قدیمی است. ردیف دنده‏ها به وسیله یک گیربکس LT230 به یک جعبه انتقال نیرو متصل شده است. جعبه انتقال نیرو نصب شده روی این مدل باعث شده تا ضرایب دنده کوتاه‏تری (3.32.1) برای حرکت در مسیر‏های آفرودی به ارمغان بیاورد.

 

2- در قسمت عقب خودرو نیز صندوق آلومینیمی تعبیه شده که در آن با اینکه سلول سوختی به حجم 15 گالن، بخشی از فضا را پر کرده اما هنوز فضایی کافی برای وسایل مورد نیاز یک پیک نیک آخر هفته در اختیار راننده قرار دارد. با تمام این تغییرات، دیفندر فوق تمامی استاندارد‏های لازم برای حضور در جاده ‏برخی کشورها را دارا بوده و می‏توان آن را در خیابان‏ها مشاهده کرد. 

تصاویر
6 6
OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس