نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر: 21668
زمان انتشار: 22 خرداد 1399 12:06:00
برای مقاصد نظامی

موتورسیکلت بی‏ صدا

کلید موفقیت در انجام عملیات نظامی همواره غافلگیری بوده و هست. چنانچه حمله نیروها از قبل غیر قابل تشخیص باشد، آن هم از مسیرها و راه‏ هایی که به نظر غیر قابل عبور می‏رسد، می‏توان تا میزان 50 درصد پیروزی در نبرد را پیش‏بینی کرد.
موتورسیکلت بی‏ صدا

 کلید موفقیت در انجام عملیات نظامی همواره غافلگیری بوده و هست. چنانچه حمله نیروها از قبل غیر قابل تشخیص باشد، آن هم از مسیرها و راه‏ هایی که به نظر غیر قابل عبور می‏رسد، می‏توان تا میزان 50 درصد پیروزی در نبرد را پیش‏بینی کرد.

مجله ماشین  /  موتورسیکلت ‏های بی‏صدا می‏توانند ایده‏ آل‏ترین وسیله‏ نقلیه برای مأموریت‏ هایی باشند که در قلب منطقه استقرار دشمن قرار است انجام گیرد. سربازان و نیروهای ارتشی با استفاده از این موتورسیکلت‏ ها می‏توانند با عبور از مناطق دشوار، خود را به نزدیکی دشمن برسانند.
طراحی و ساخت این موتورسیکلت‏ها به گونه‏ ای است که هنگامی که از موتور برقی استفاده نمی‏کنند، می‏توانند از بنزین، سوخت جت‏ های نظامی، گازوئیل و یا سایر سوخت‏ های فسیلی برای شارژ مجدد و باتری ‏ها برای ادامه حرکت بهره ببرند. کاربرد دیگر این موتورسیکلت ‏ها شارژ کردن تجهیزات الکترونیکی بوده که به‏ وسیله سربازان حمل می ‏شود.
آژانس تحقیقات پیشرفته دفاعی ایالات متحده (Darpa) که یک بازوی مهم پنتاگون در ارائه تکنولوژی ‏های آینده نگرانه بوده یک کمک 100 هزار دلاری به شرکت تکنولوژی‏های Logos واقع در ایالت وایومینگ اختصاص داده است تا به‏وسیله آن اقدام به طراحی و ساخت یک موتورسیکلت هیبریدی بی‏ صدا برای ارتش ایالات متحده کند.
کاربران نظامی و ارتشی قادرند هنگامی که در مأموریت جنگی هستند، از انواع سوخت‏ ها استفاده کرده و محدود به سوخت مشخصی نیستند.
از دیگر ویژگی این موتورسیکلت‏ ها این است که نیرو به هر دو چرخ آنها انتقال پیدا می‏کند و بدین ترتیب قابلیت آنها را در عبور از مناطق دشوار و انجام مانورهای مختلف مانند گذر از روی تنه درخت افتاده در مسیر حرکت افزایش می‏دهد.
بدنه آن متعلق به یک موتورسیکلت برقی بیابانی به نام Redshift MX است. موتور آن براساس موتور هواپیماهای بدون خلبان که از نوع هیبریدی (برقی/درون‏سوز) بوده و در حال حاضر توسط شرکت Logos تولید می‏شود، ساخته شده است.
 
 
 
یک هدف اصلی این بوده که این موتورسیکلت ارتشی بتواند به مدت یک ساعت تقریباً بدون صدا حرکت کند که چنین دوره زمانی 2 ساعت کمتر از زمان قابل استفاده توسط مدل غیر نظامی Redshift MX بوده که بعد از هر شارژ کامل می‏تواند طی مسیر کند ولی کمک مالی دارپا برای پروژه این موتورسیکلت این نبوده که مستقیماً براساس Redshift ساخته شود، بلکه باید یک موتورسیکلت کاملاً جدید هیبریدی شکل می‏گرفت که فقط از بعضی قطعات Redshift در آن استفاده می‏شد.
 
طبق سفارش Darpa حداکثر میزان صدای تولیدی موتورسیکلت نباید از 55 دسیبل زمانی که فقط موتور برقی آن کار می‏کند، تجاوز می‏کرد که چنین سطح صدایی فقط اندکی بلندتر از یک دفتر کار آرام بوده، طوری که در آن حتی گفتگوی عادی نیز انجام نگیرد. علاوه بر این میزان صدای موتورسیکلت در شرایط عادی نباید از 75 دسیبل فراتر می‏رفت که چنین سطح صدایی اندکی بیش از میزان صدا در یک مکالمه عادی است.
 
تصاویر
OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس