نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر: 21989
زمان انتشار: 20 شهریور 1399 11:14:00
اتومبیل فرانسوی ساخت چین

سدان لوکس DS 9

سدان متوسط DS 9 به عنوان گل سرسبد جدید کمپانی DS (از زیرمجموعه ‏های گروه PSA) در ابتدای ورود به بازار و در قوی‏ترین مدل تولیدی با یک پیشرانه هیبریدی با قابلیت اتصال به برق شهری به قدرت 360 اسب ‏بخار و سامانه چهار چرخ محرک در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.
سدان لوکس DS 9

 

مجله ماشین - مهندس بهمن ساروق فراهانی/ سدان متوسط DS 9 به عنوان گل سرسبد جدید کمپانی DS (از زیرمجموعه ‏های گروه PSA) در ابتدای ورود به بازار و در قوی‏ترین مدل تولیدی با یک پیشرانه هیبریدی با قابلیت اتصال به برق شهری به قدرت 360 اسب ‏بخار و سامانه چهار چرخ محرک در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت. این اتومبیل لوکس و مجلل که از آن به عنوان رقیبی برای ب ‏ام ‏و سری 5 و آئودی A6 یاد می‏شود، در کشور چین ساخته شده و از نیمه دوم سال 2020 به بیش از 40 کشور جهان از جمله برخی از کشورهای اروپایی صادر خواهد شد. 


پس از معرفی اس‏یووی کامپکت DS 7 Crossback و اس‏یووی کوچک DS 3 که به ترتیب در سال‏های 2018 و 2019 وارد بازار شدند، این سومین خودرویی است که به ‏طور اختصاصی برای برند DS طراحی شده است. خودروهای قبلی DS از مدل‏ های سیتروئن اقتباس شده بودند. 
 
با این‏که هنوز جزئیات بیشتری در مورد قیمت فروش یا مشخصات فنی DS 9 منتشر نشده، اما آنچه قطعی به نظر می‏رسد این است که شباهت‏ های فراوانی بین این مدل و پژو 508 وجود دارد. 
 
سدان جدید DS همانند پژو 508L که در شهر ووهان و برای عرضه در بازار داخلی چین ساخته می ‏شود، با توجه به فاصله محوری کشیده از فضای بیشتری برای سرنشینان عقب برخوردار خواهد بود. البته DS 9 دارای بدنه‏ فست‏بک بوده و 508 بیشتر به یک هاچ‏بک شباهت دارد. 
 
این اتومبیل فاقد درهای بدون قاب بوده و به سبک مدل اولیه سیتروئن DS که در سال 1955 معرفی شد، دارای چراغ‏ هایی است که در گوشه‏ های بالای شیشه عقب نصب شده ‏اند. از دیگر نشانه‏ های طراحی مدل جدید DS می‏توان به سقف مشکی و دستگیره ‏های هم‏ سطح با درها اشاره کرد. 
 
 
 
 
با نگاهی به فضای داخلی اتومبیل به آسانی می‏توان دریافت طراحان DS علاوه بر داشبورد جدید با نشان‏دهنده‏ های تمام دیجیتال و ساعت عقربه‏ ای که در بالای نمایش‏گر مرکزی نصب شده، توجه ویژه‏ای به راحتی و آسایش سرنشینان عقب و به‏ کارگیری امکانات رفاهی در این قسمت داشته‏ اند.
صندلی‏ هایی با قابلیت تنظیم جداگانه، کنترل دمای مجزا، نورپردازی سفارشی محیط داخلی و زیردستی چندمنظوره با پورت‏ های USB از جمله این تجهیزات به شمار می‏روند. از همه مهم‏تر این‏که فاصله محوری 2900 میلی‏متری DS 9 از مدل استاندارد پژو 508 حدود 100 میلی‏متر بیشتر است. 
 
DS 9 از نظر فنی شباهت‏ های آشکاری به دیگر خودروهای گروه PSA شامل دو اس ‏یو وی DS 7 Crossback و پژو 3008 و 508 خواهد داشت. 
 
بنابر اعلام شرکت سازنده، اولین نمونه‏ های تولیدی DS 9 به پیشرانه بنزینی توربوشارژردار متصل به موتور الکتریکی با قدرت ترکیبی 225 اسب‏ بخار مجهز خواهند شد که در حالت تمام الکتریکی قادر به پیمایش مسافتی به طول 40 تا 50 کیلومتر خواهند بود. 
 
طبق برنامه، انواع دیگری از این پیشرانه هیبریدی با قدرت 250 اسب‏بخار و برد بیشتر و همچنین گونه‏ ای با قدرت 360 اسب ‏بخار همراه با سامانه چهار چرخ متحرک عرضه خواهند شد. مدل غیرهیبریدی DS 9 با پیشرانه بنزینی به قدرت 225 اسب ‏بخار به فروش خواهد رسید. 
این اتومبیل همانند مدل DS 7 Crossback به سامانه تعلیق Active Scan مجهز شده که بر اساس اطلاعات دریافتی از دوربین نصب شده در قسمت جلو و سایر حسگرها، اقدام به تنظیم کمک فنرها می‏کند. سامانه کمکی رانندگی از دیگر فن‏آوری‏ های به کار رفته در مدل DS 9 بوده که با ترکیب کروز کنترل تطبیقی و تشخیص مسیر، شرایط را برای انجام رانندگی نیمه خودران مهیا می‏ کند. 
 
DS 9 سومین خودرو از بین شش مدل جدیدی است که ساخت آن‏ها توسط DS در سال 2018 وعده داده شده بود. این برند در سال گذشته دارای بیشترین سرعت رشد در گروه PSA بود و فروش جهانی آن به حدود 62 هزار دستگاه رسید. 
 
مقاله کامل این خودرو در مجله ماشین شماره 445 منتشر شده است.


 
OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس