نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر: 255
زمان انتشار: 29 اردیبهشت 1397 12:38:00

نسل نو کیا پیکانتو X-Line معرفی شد

پیکانتو از موفق‏ترین و پُرفروش‏ترین خودروهای این کمپانی است که در کشورمان با قیمتی گران تر از انتظار عرضه شده ولی مورد توجه بوده است.
نویسنده: امیر وزیری
نسل نو کیا پیکانتو X-Line  معرفی شد
مجله ماشین/ پیکانتو هرچند که مانند سایر اتومبیل‏های وارداتی برای این مدل هم بین ارزش رقم پرداختی در مقابل کالای دریافتی توازنی وجود ندارد. فروش پیکانتو در نیمه اول سال 2017، حدود 23‏درصد رشد داشته و به 31‏هزار و 827 واحد رسیده است. گونه جدید این کوچولو که به تازگی در بازار جهانی معرفی شده با مدل X-Line‏ که ظاهری جذاب‏تر، موتوری قوی‏تر و اندازه بزرگ‏تری دارد، به دنبال فروش بهتر و موفقیت بیشتر در کلاس اتومبیل‏های شهری کوچک است. 

مدل X-Line در واقع همان پیکانتو بوده که بدنه آن دستخوش تغییراتی گردیده و به اصطلاح کمی بزرگ‏تر و عضلانی‏تر شده است. در این راستا کمپانی از عناصر طراحی بدنه شاسی بلندهایی مانند اسپورتیج و سورنتو سود برده است. ارتفاع این اتومبیل به 156 میلی‏متر رسیده که نسبت به نمونه معمولی، 15 میلی‏متر در ارتفاع رشد دارد. ظاهر X-Line مدرن‏تر و امروزی‏تر از پیکانتو طراحی شده است. چراغ‏های بزرگ و درشت، سپرهای حجیم که نظیر آنها را در کراس اوورها دیده بودیم، رینگ‏های 16 اینچی آلومینیمی، دی لایت LED در کنار جلوپنجره معروف کیا موسوم به پوزه ببر که به نوعی امضا و هویت مدل های کمپانی محسوب شده و در دماغه اتومبیل خودنمایی می‏کند، از پیکانتو xline، یک خودروی مدرن ساخته‏اند. 
کیا برای نیرو محرکه این اتومبیل تصمیم گرفت تا از یک موتور کوچک و درعین حال کم‏مصرف و حال قدرتمند استفاده نماید. پیشرانه یک لیتری 3‏سیلندر T-GDI (توربو با قابلیت تزریق مستقیم سوخت) برای این خودرو درنظر گرفته شده که قبلاً در مدل Cee'd و نسل نو ریو هم به کار رفته بود. این نمونه راندمان بالایی داشته و 100 اسب‏بخار قدرت و 172 نیوتن‏متر گشتاور تولید می‏نماید، در حالی که مصرف سوخت آن تنها 5/4 لیتر بنزین در 100 کیلومتر است. میزان تولید آلایندگی نیز 104 گرم دی‏اکسیدکربن در در هر کیلومتر می‏باشد. این پیشرانه علاوه بر راندمان بالا دو ویژگی دیگر نیز دارد که سبب ایجاد لذّت در حین رانندگی می‏گردند. 
١- وزن موتور به دلیل کوچک بودن حجم آن، کم بوده و بدین ترتیب فشار زیادی روی محور جلوی اتومبیل وارد نمی‏گردد، در نتیجه هندلینگ و واکنش فرمان‏ اتومبیل بهبود یافته و سواری آن فرزتر و چابک‏تر از دیگر مدل‏های هم‏رده است. 
٢- این پیشرانه حداکثر گشتاور 172 نیوتن‏متری را در بازه دور موتور 1500 تا 4000 دور بر دقیقه تولید می‏کند. پس می‏توان به این نتیجه رسید که در اکثر مواقع، حداکثر میزان گشتاور در حال انتقال به چرخ‏هاست. تا چند سال قبل فقط اتومبیل‏های اسپرت و سوپراسپرت دارای چنین ویژگی بودند، اما امروزه شاهد آن در ماشین‏هایی نظیر پیکانتو هستیم که نشان از پیشرفت خودروسازی طی چند سال اخیر دارد. کیای کوچک با تکیه برچنین مشخصات فنی درحدود 1/10 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت می‏رسد.
کیا در کابین پیکانتو X-Line از با کیفیت‏ترین مواد استفاده کرده و تجهیزات متنوعی را برای آن درنظر گرفته است که از جمله آنها می توان به پدال‏های آلومینیمی، صندلی‏‏های چرمی، دوربین دید عقب، شارژ بدون سیم گوشی‏های همراه اشاره نمود. صفحه نمایش 7 اینچی لمسی با سامانه جهت‏یاب سه‏بعدی و سیستم‏عامل Apple Car Play و android به گوشی هوشمند اتصال یافته و تمامی موزیک‏ها، شماره تلفن‏ها و اطلاعات آن را به صفحه نمایش منتقل می‏کند.
X-Line یکی از ایمن‏ترین اتومبیل‏های جهان در کلاس A است. در ساخت شاسی آن از فولاد با مقاومت بالا سود برده شده که تحمل بالایی در برابر ضربه‏های ناگهانی ناشی از تصادف دارد. 6 عدد اربگ در کابین نصب گردیده‏اند و در صورت سفارش مشتری، اربگ مخصوص زانو سرنشینان نیز نصب می‏شود. این اتومبیل مجهز به سامانه کنترل پایداری (VSM) و سیستم ثبات در هنگام ترمزگیری (ESC) و ترمز اضطراری (AEB) است. پیش‏فروش این مدل هم‏اکنون شروع شده و تحویل اتومبیل‏ها طبق گفته «مایکل کل» رئیس دفتر کیا در اروپا تا چند ماه دیگر آغاز می‏شود.
 
تصاویر
OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس