نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر: 259
زمان انتشار: 29 اردیبهشت 1397 13:18:00

خودنمایی نسل نو آرمادا 2018 در لباس اینفینیتی QX80

نیسان آرمادا نخستین ‏بار در سال 2003 وارد بازار شد و طی 15 سال گذشته تغییرچندانی نکرد که چنین اتفاقی در دنیای خودرو به معنای جاودانگی است، با اینحال ورود نسل دوم این خودروی بزرگ‏جثه می‏تواند خبر خوبی برای طرفداران این برند باشد.
خودنمایی نسل نو آرمادا 2018 در لباس اینفینیتی QX80

مجله ماشین /  طرح ظاهری این مدل کاملاً دگرگون شده و کابین آن راحت‏تر و بزرگ تر شده و تکنولوژی‏های بیشتر مورد استفاده قرار گرفته و بالاخره رفتار حرکتی آن همگی باعث شده که آرمادا مجدداً مبدل به یک بازیگر حرفه‏ای در دنیای اس‏یووی‏های بزرگ جثه تبدیل شود و رقیبی جدی برای خودروهایی مانند شورولت تاهو، فورد اکسپدیشن و تویوتا Sequoia شود.

اگر نسل جدید آرمادا به نوعی شما را به یاد اینفینیتی QX80 می‏اندازد، تصور نکنید که اشتباهی روی داده و چشمان شما خطا کرده چون هر دو خودرو از پلت‏فرم مشترک استفاده کرده و بسیاری از پنل‏های بدنه آنها یکسان است به‏طوری‏که تشخیص این دو از قسمت پشت و جانبی دشوار است. اما در قسمت جلو به‏دلیل فرم جلو پنجره رادیاتور و طرح آن دو خودرو کاملاً متفاوت هستند.
موضوع مشابهت در فضای کابین نیز وجود دارد به‏طوری‏که جلو داشبورد آرمادا مشابه اینفینتی است. سطوح اصلی از مواد نرمی تشکیل شده و در بسیاری از بخش‏ها از پوشش چرم طبیعی استفاده شده است که در کنار آنها قطعاتی از جنس چوب و کروم نیز به‏کار رفته‏اند. صندلی‏ها راحت و جادار در هر سه ردیف تعبیه شده‏اند.
به همراه جذابیت‏های راحتی کابین و تجهیزات آن سیستم اطلاع- سرگرمی آرمادا چیزی است که نظر بسیاری را به خود جلب خواهد کرد. صفحه نمایشگر 8 اینچی، سامانه ناوبری، رادیوی ماهواره‏ای و سیستم صوتی BOSE با 13 بلندگو از دیگر ویژگی‏های آن هستند. اما موضوع اصلی این است که سیستم اطلاع- سرگرمی آن قدیمی است به‏طوری‏که استفاده از آن با کندی صورت گرفته و سیستم ناوبری آن بعضاً در نشان دادن مسیرها دچار خطا در محاسبه می‏شود. از طرف دیگر فاقد اپل کارپلی و اندروید اتو بوده و صفحه نمایشگر و گرافیک‏های آن نشان دهنده قدیمی بودن این بخش است. 
آرمادا در چهار مدل مختلف از نظر تجهیزات عرضه می‏شود که عبارتند از SV، SL، Platinium و Platinium Reverse که در دو مدل آخری سیستم اطلاع- سرگرمی برای پشت سری‏ صندلی‏های جلو نیز در‏نظر گرفته شده است.
سایرتجهیزات ایمنی این اس‏یو‏وی عبارتنداز: هشداردهنده نقاط کور،دوربین 360 درجه ، سامانه جلوگیری از برخورد با خودروی جلویی،سیستم حفظ حرکت در بین خطوط و کروز کنترل تطبیقی و هوشمند 

راحتی فوق‏العاده و دینامیک مثال زدنی
برخلاف آرمادای قدیمی که سواری آن شبیه وانت بود و در عبور از مسیرهای ناهموار و دایره پیچ‏ها، دچار حالت پرش و لرزش بدنه زیاد می‏گردید، نسل دوم آن نرم‏تر و دارای سامانه فنربندی به مراتب بهتر شده و در عبور از پیچ‏ها لرزش اتاق آن کاملاً کنترل شده است. 
فرمان آن دارای واکنش خوبی بوده و کار با آن نیاز به صرف انرژی چندانی ندارد، به‏طوری‏که انجام مانور در فضاهای باریک با این اتومبیل بزرگ جثه را آسان کرده است. از نظر دینامیکی باید اعتراف کرد با وزن حدود 2720 کیلوگرم و مرکز ثقل بالا، آرمادا خودروی چابکی است. نسل نو این شاسی‏بلند متأسفانه در عبور از مسیرهای برفی نمونه نامناسبی است و این نقطه ضعف بزرگ آن محسوب می‏شود، چون تایرهای بریجستون آن دچار هرزگردی زیادی در عبور از مسیرهای مورداشاره گردیده و دائماً سر می‏خورند.
در مسیر مستقیم، آرمادا حرکتی روان دارد که به لطف وجود پیشرانه 8‏سیلندر V شکل به حجم 6/5 لیتر و توان تولیدی 390 اسب‏بخار و گشتاور 535 نیوتن متری میسر شده است. نیروی این موتور از طریق گیربکس 7‏سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ انتقال پیدا می‏کند.
اگر علاقه‏مند به تجهیزاتی مانند کروز کنترل تطبیقی و سامانه اطلاع- سرگرمی در قسمت عقب نیستید، مدل SL می‏تواند انتخاب مناسبی باشد چرا که دارای در صندوق عقب برقی، دوربین 360 درجه و استارت از راه دور بوده که گزینه آخری برای فصل زمستان و هوای سرد کاربردپذیر است. با این ترتیب، تجهیزات مورداشاره قیمت آرمادا را به 55 هزاردلار می‏رساند که برای چنین خودرویی رقم مناسبی است. 

 
تصاویر
OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس