نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر: 266
زمان انتشار: 31 اردیبهشت 1397 13:47:00

اینفینیتی‏ QX50مدل 2019،آماده یورش به رقیبان است

اینفینیتی QX50 مدل 2019 احتمالاً، لقب مهیج‏ترین اتومبیل این خودروساز لوکس ژاپنی را از آن خود خواهد کرد. دلایل این انتخاب عبارتند از استفاده گسترده از فناوری‏های پیشرفته، طراحی جسورانه و چشم‏نواز بدنه، فضای داخلی و امکانات ارتقاء‏ یافته و بهره ‏گیری از یک پلت‏فرم کاملاً جدید که کارایی و عملکرد بی‏رقیبی را برای این خودرو به ارمغان آورده است.
اینفینیتی‏ QX50مدل 2019،آماده یورش به رقیبان است

مجله ماشین/  سبک جسورانه طراحی بدنه در مدل‏های کانسپت QX50 و QX Sport که در کلاس شاسی بلندهای جمع و جور طبقه‏ بندی می‏شوند، ترجمه دقیقی از شعار ظریف و قدرتمند بوده که این برند همواره به آن پایبند است.

طراحی فضای داخلی بی‏ نظیر، به ‏کارگیری هنرمندانه مواد باکیفیت و مهارت ذاتی سازندگان این برند شناخته شده، کابین این خودرو را به تلفیق زیبایی از راحتی و عملکرد بی‏عیب و نقص تبدیل کرده است. پیشرانه توربوی جدید با فناوری نسبت تراکم متغیر (VC-Turbo) که در انحصار کمپانی اینفینیتی بوده و برای نخستین بار توسط تیم مهندسی این شرکت ابداع شده، به همراه انبوهی از امکاناتی همچون سامانه چهار چرخ متحرک هوشمند و دستیار رانندگی اینفینیتی به نام ProPILOT و ... لذت رانندگی و هیجان خالص را تقدیم راننده می‏کند.
طراحی بیرونی، ظریف و قدرتمند
QX50 مدل 2019 با طراحی بدنه متمایز از سایر رقبای خود در این کلاس و با خط مشی‏های مخصوص این شرکت تعریف شده است. استفاده از عناصر مستحکم به همراه خطوط بدنه عضلانی و سیال حاصل از به‏کارگیری زبان طراحی ظریف و قدرتمند اینفینیتی، چهره‏ای پرهیبت و باشکوه به این کراس‏اوور همه فن حریف بخشیده است. QX50 جدید با بهره ‏گیری از پارامترهای طراحی مختص این کمپانی به راحتی قابل شناسایی است. 
همچنین موقعیت قرارگیری مجموعه جلو پنجره نسبت به QX50 مدل‏های پیش، در ارتفاع بالاتری قرار گرفته تا این امر علاوه بر ارتقای ایمنی خودرو در تست‏های تصادف از روبه ‏رو و برخورد با عابر پیاده، به بهبود عملکرد سیستم خنک‏ کننده موتور و زیبایی ‏های بصری آن بیافزاید. 
در نمای جانبی، طراحی در‏ها با اولویت هماهنگی با خطوط بدنه امتداد یافته از جلو تا بخش عقب خودرو صورت گرفته است. 
در بخش عقب نیز استفاده از خطوط و منحنی‏های ساده، دو خروجی ذوزنقه‏ ای شکل اگزوز در طرفین سپر، نوار کرومی پهن و خمیده مابین چراغ‏های عقب و شبرنگ‏های عمودی فرورفته درون گلگیرهای عقب، همگی به زیبایی ‏های این کراس‏اوور جذاب در نمای این قسمت افزوده‏اند. رینگ ‏های آلیاژ آلومینیمی 19 و 20 اینچی متناسب با رنگ بدنه برای QX50 قابل سفارش است. 
نهایتاً اینفینیتی با تدارک 9 رنگ بدنه جذاب با ترکیبات شیمیایی جدید، جوابگوی طیف وسیعی از سلایق مشتریان خویش بوده و چشمان هر بیننده‏ای را به سوی خود جلب خواهد کرد.
پیشرانه، اولین نمونه با فناوری نسبت تراکم متغیر
QX50 از یک پیشرانه 2 لیتری توربوی کاملاً جدید با فناوری نسبت تراکم متغیر با نام VC-Turbo که برای نخستین بار در جهان و پس از 20 سال تحقیق و انجام آزمایش‏های متعدد توسط مهندسین توانمند اینفینیتی رونمایی می‏شود، بهره برده و این فناوری را به ‏عنوان پیشرفته ‏ترین موتور درون‏سوز حال حاضر معرفی کرده است. این فناوری با تغییر حالت پیوسته و از طریق تنظیم نسبت فشردگی پیستون و بهینه ‏سازی توان خروجی و مصرف انرژی، تحول بزرگی در صنعت طراحی و ساخت پیشرانه ‏های درون سوز به ‏وجود آورده و نتیجه استفاده از این تکنولوژی، در اختیار داشتن همزمان قدرت یک نمونه بنزینی توربوشارژ و گشتاور یک موتور دیزلی پیشرفته شده، به ‏طوری‏که قدرت و گشتاور آن به راحتی در محدوده مشخصات پیشرانه‏های 6 سیلندر توربو دیزلی معمولی قرار می‏گیرد. 
قدرت موتور مورداشاره، 268 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه و گشتاور آن 380 نیوتن‏متر در 1600 تا 4800 دور در دقیقه اعلام شده است. در زمینه مصرف سوخت نیز این نمونه کارآمد، موفقیت‏آمیز عمل کرده و با مصرف ترکیبی 4/7 لیتر در هر 100 کیلومتر نسبت به پیشرانه 6 سیلندر قبلی، 30‏درصد سوخت کمتری مصرف می‏کند. جنس بدنه این موتور از آلومینیم آلیاژی بوده و وزن بلوک سیلندر 19 کیلوگرم نسبت به موتور قبلی سبک‏تر شده و نیاز به فضای کمتری نیز دارد. برای نخستین بار، در آبکاری داخل سیلندرها و لایه بیرونی پیستون‏ها از مواد آلیاژی جدیدی با خاصیت 40‏درصد اصطکاک کمتر استفاده شده که همین امر باعث حرکت روان‏تر پیستون داخل سیلندرها و بهبود عملکرد موتور شده است. 
طراحی داخلی، آرامش‏بخش و هوشمند
همانند فضای بیرونی، در هنگام ورود به فضای داخلی این خودروی خوش‏پوش ژاپنی، می‏توان خصوصیات هنرمندان ه‏ای را در جای جای کابین آن پیدا کرد. طراحان اینفینیتی روی فضا و کاربری تمرکز ویژه‏ای کرده و حاصل دسترنج آنها، دستیابی به فضای باری به حجم 880 لیتر در حالت عادی و 1864 لیتر در صورت خواباندن صندلی‏ های ردیف عقب است. با بهره‏گیری از مزایای پلت‏فرم جدید QX50، از فضای داخلی کابین به ‏صورت بهینه استفاده شده و در صورت سفارش هر یک از دو مدل چهار چرخ متحرک یا دیفرانسیل جلو، از فضای داخلی آن کم نخواهد شد. 
این خودرو یکی از معدود تولیداتی است که صندلی‏های ردیف عقب در آن قابلیت حرکت به سمت جلو و عقب به‏ صورت ریلی داشته و بدین ترتیب سرنشینان عقب می‏توانند با اعمال تنظیمات دلخواه خود به فضای مورد نظر دسترسی داشته باشند. همانند سایر تولیدات کارخانه اینفینیتی، تمامی امکانات داخل خودرو در QX50 دارای ارگونومی بوده و کاربری آنها به آسانی صورت می‏پذیرد. فرمان اسپرت و خوش دست آن به گونه‏ای طراحی شده که در مسافت‏های طولانی باعث خستگی دستان راننده نشده و پدال‏های تعویض دنده روی آن با موقعیت ثابت در هنگام چرخش و استفاده از چرم طبیعی با جنس مرغوب برای پوشش فرمان و پدال‏ها، بر کیفیت و آسایش رانندگی میافزایند. 
سامانه چند رسانه‏ای قابلیت ‏های فراوانی در هماهنگی با انواع گوشی‏های تلفن همراه را داشته و به کمک ارتباط اینترنتی، اطلاعات دقیقی از وضعیت ترافیک و مسیریابی بهینه به راننده ارائه می‏دهد. جهت تسلط هر چه بیشتر راننده، یک سیستم نمایشی دارای 4 عدد نمایشگر در موقعیت‏ هایی از خودرو نصب شده‏اند که امکان اطلاع‏رسانی سریع و ایمن به راننده را فراهم کرده و راننده بدون از دست دادن تمرکز خود روی جاده و در هنگام حرکت، می‏تواند خلاصه‏ ای از اطلاعات ضروری را بدست آورد. 
نمایشگر هد آپ که در مسیر دید راننده قرار گرفته، اطلاعات ضروری همچون سرعت لحظه ‏ای خودرو را روی مساحتی 9 اینچی از شیشه جلو به راننده منتقل می‏کند. یک نمایشگر 8 اینچی دیگر هم که در بالای کنسول میانی واقع شده، اطلاعات مربوط به سامانه ناوبری و داده‏ های موردنیاز خودرو را نشان می‏دهد. موقعیت این بخش به گونه‏ ای است که راننده در هنگام طی مسیر و نیاز به دریافت اطلاعات، حداقل انحراف از زاویه دید جلو را داشته و می‏تواند بدون برهم خوردن تمرکز و ایجاد خلل در کیفیت رانندگی، به مسیر خود ادامه دهد.
نمایشگر بعدی از نوع لمسی 7 اینچی مجزا بوده که در پایین کنسول میانی واقع شده و اطلاعاتی همچون وضعیت استفاده از نرم افزارها، کنترل دمای داخل کابین و کاربری‏های متفرقه را ارائه می‏کند. آخرین نمایشگر در فضای مابین نشانگر دور موتور و کیلومتر شمار جای داشته و اطلاعاتی مانند هشدار باز بودن در‏ها و کمربند ایمنی را در اختیار راننده قرار می‏دهد. 
امکانات موجود در داخل کابین QX50 جدید به همین‏جا ختم نشده و شرکت سازنده، لیست بلندبالایی از امکاناتی مدرن را در اختیار مشتریان مشکل پسند خود قرار می‏دهد. مواردی از قبیل دوربین دید 360 درجه (AVM)، سامانه تشخیص اجسام در حال حرکت (MOD)، 8 عدد سنسور پارک، کنترل آب و هوای سه ناحیه‏ای (راننده/ سرنشین جلو/ سرنشینان عقب)، باز شدن در عقب به‏وسیله حرکت دادن پا زیر سپر عقب، سقف پانورامیک، گرمکن برای تمام صندلی‏ها و تهویه و سردکن برای صندلی‏های ردیف جلو، سامانه استارت خودرو از طریق ریموت و فعال کردن بخاری یا کولر قبل از ورود به اتومبیل، سیستم صوتی BOSE دارای 17 اسپیکر و ساب ووفر و تیوتر، امکان انتخاب تزئینات داخلی با تنوع بسیار بالا و استفاده سخاوتمندانه از چرم و چوب و ...
اینفینیتی QX50 از بهار سال 2019 با قیمت 37 هزار دلار (مدل پایه) تا 46 هزار دلار (مدل آپشنال) وارد بازارهای جهانی خواهد شد و موفقیت آن با داشتن انبوهی از فناوری‏های پیشرفته و زیبایی خیره کننده، بسیار محتمل است. هر چند جهت تضمین موفقیت خود می‏بایست از پس رقبای سرسخت و قدری همچون مرسدس بنز GLC، بی ام و X3، آئودی Q5 و لکسس NX برآمده و خود را برای مواجهه با اتهام شباهت بیش از حد به مزدا CX-3 آماده کند.

 
تصاویر
OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس