نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر: 27
زمان انتشار: 07 آذر 1396 12:54:00

چرا لامبورگینی اوراکان سواری نرم تری نسبت به سوپر اسپرت های دیگر دارد؟

مجموعه کمک فنر های ویژه ای که بر روی لامبورگینی اوراکان قرار دارد که سواری آن را نسبت به سوپراسپرت های دیگر آن را قابل تحمل تر می کند. اما طرز کار آن ها چگونه است و چرا باعث نرم تر شدن لامبورگینی توام با حفظ ویژگی های داینامیکی آن می شود؟
چرا لامبورگینی اوراکان سواری نرم تری نسبت به سوپر اسپرت های دیگر دارد؟

 

خودروهای سوپراسپرت، علی رغم ویژگی های دینامیکی قوی ، یک نکته آزار دهنده برای مالکین خود دارند که باعث می شود مورد استفاده روزمره قرار نگیرند. سیستم تعلیق بسیار خشک که شما را بعد از نیم ساعت تا یک ساعت رانندگی خسته خواهد کرد و می خواهید از کابین ماشین فرار کنید! اما مجموعه کمک فنر هایی بر روی سوپراسپرتی همانند لامبورگینی اوراکان قرار دارد که آن را قابل تحمل تر می کند.

کمک فنر مغناطیسی- رئولوژیک (Magneto-Rheological Damper)

نسل فعلی کمک های MR دارای دو سیم پیچ الکترومغناطیسی هستند که برای ایجاد میدان مغناطیسی در مسیر پیستون تعبیه شده ‏اند. روغن هیدرولیک موجود در سیلندر حاوی ذرات ریز آهن بوده که قبل از اعمال جریان برق به سیم پیچ‏های پیستون، به صورت تصادفی در روغن پخش شده‏ اند. اعمال جریان برق به سیم پیچ‏ها، باعث ایجاد میدان مغناطیسی در روغن می ‏شود که ذرات آهن را در خطوط مستقیمی مرتب نموده و روغن را در مقابل جریان برق مقاوم‏ تر می‏ کند. 

تغییر میزان آمپر جریان برق، باعث تغییر نیروی میرایی کمک  می‏ گردد. این نوع کمک  در خودروهایی مانند فراری 488GTB، شورولت کوروت، کادیلاک CTS-V و لامبورگینی اوراکان استفاده شده است.

تهیه گزارش : مهندس اشکان معصومی

 
تصاویر
OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس