نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر: 329
زمان انتشار: 07 تیر 1397 11:22:00

مرسدس بنز هیتلر

از گذشته رسم بر این بوده که خودرو های خاص و محافظان زیادی برای شخصیت های برجسته و طراز اول کشورهای مختلف در نظر گرفته شود که امری طبیعی به شمار می رود. اما درمقاطعی از تاریخ، این خودرو ها جدای از شخصیت و اهمیت تاریخی که داشته اند، از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار بوده اند. به عنوان نمونه می توان به اتومبیل آدلف هیلتر که یک مرسدس بنز ویژه بود اشاره کرد.
نویسنده: عماد رادمنش
مرسدس بنز هیتلر

مجله ماشین / این مرسدس بنز، با کد اولیه W07 ( 1938-1930 ) و کد نهایی W150 ( 1943- 1938 )، یکی از خاص ترین خودروهای ساخت بشر در زمان خود به شمار می رود که داستان جالبی دارد. گرچه تکنولوژیهای به کار رفته شده در ساخت این خودرو ممکن است در عصر کنونی پیش پا افتاده به نظر برسد، باید در نظر داشت که زمان استفاده از این تکنولوژیها متعلق به چیزی در حدود هشتاد سال پیش است که همین امر آنرا بسیار متمایز و در خور توجه می نماید. در ادامه این مطلب به ذکر جزئیات بیشتری از ویژگیهای فنی و مختصات این خودرو  بسیار زیبا و نحوه ساخت آن می پردازیم.

آدلف هیتلر که یکی از عاشقان اتومبیل بود  به تنهایی توانست این وسیله نقلیه را در آلمان دهه 30 میلادی محبوب کند. علاوه بر این, به عنوان بخشی از برنامه  توسعه اقتصادی، دستور ساخت شبکه عظیم بزرگراههای آلمان را صادر کرد. او همچنین الهام بخش و حامی طراحی و تولید " خودروی مردم " یا همان فولکس واگن بود تا هر خانواده آلمانی توان خرید آنرا داشته باشد. اما به جز مدت کوتاهی که از نمونه اولیه ( Prototype) این خودرو استفاده کرد، ماشین منتخب و مورد علاقه او یک مدل پنج تنی لوکس،  پوشیده از زره،  پر قدرت و گران قیمت مرسدس بنز به نام Grosser 770  بود که سهم به سزایی در به رخ کشیدن قدرت نازیها داشت. این مرسدس بنز 5تنی یعنی Grosser 770، دارای یک موتور 7/7 لیتری بود به همراه 40 آلات دقیق نصب شده در داشبورد و 13 محفظه و 13 کلید و 13 چراغ که خیلی ها معتقد بودند این اعداد آخری برای شخص پیشوا بد یمن بودند. 
موتور سوپر شارژ این خودرو با گنجایش 7/7 لیتر  توان تولید بیش از 200 اسب بخار را داشت. به آسانی میتوان دریافت که این توان حاصل از سوپر شارژ چه کمک شایانی در به حرکت درآوردن و به حداکثر سرعت رساندن این زره 5تنی می کرد. در کنار این سوپر شارژر، ویژگیهای دیگری هم وجود داشت که به هر چه بهتر حرکت کردن آن کمک می کرد و آن چیزی نبود جز گیربکس 5 سرعته سینکرونایز آن که به سیستم  Overdriveمجهز بود که در دنده های دوم تا پنجم فعال می شد.
سیستم سوخت رسانی این خودرو مجهز به دو کابراتور بود و این کاربراتورها مجهز به ترموستات شده بودند و خروجی هر کدام از این کاربوراتورها به یک منیفلد دوبل برای تغذیه موتور ختم می شده است. همچنین سیستم خروجی اگزوز آن یک جفت منیفلد کرومی انعطاف پذیر بود که مستقیما از در موتور خارج می شد .
هم اکنون در موزه جنگ شهر اتاوا ( پایتخت کانادا 9، یک دستگاه Grosser 770 نگهداری میشود که گفته میشود یکی از هفت دستگاه Grosser  است که به هیتلر تعلق داشت گرچه در مورد صحت آن تردید وجود دارد.
 
تصاویر
OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس