نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر: 333
زمان انتشار: 11 تیر 1397 11:46:00

اتومبیل رویایی ب ام و ، بی رقیب مانده است

این ماشین رویایی،یک خودروی 2+2 هیبریدی بود که توانمندی‏ های بخش Mپاور ب‏ ام‏ و و مصرف سوخت پایین یک خودروی کوچک در آن گنجانده شد.
اتومبیل رویایی ب ام و ، بی رقیب مانده است

مجله ماشین /  از توانمندی ‏های این خودرو می‏توان به حداکثر سرعت 250 کیلومتر، شتاب اولیه 8/4 ثانیه، تولید 99 گرم دی‏ اکسیدکربن در طول 100 کیلومتر و مصرف سوخت 7/2 لیتر اشاره داشت.

 
مجموعه ‏ای که ب‏ ام ‏و برای Vision EfficientDynamics Concept ، در بخش پیشرانه در نظر گرفته، موتوری 3 سیلندر توربودیزل در تعامل با دو موتور الکتریکی در اکسل عقب است که با تلفیقی هوشمندانه قدرت موتورش را به 356 اسب‏بخار و حداکثر گشتاور 590 پوند رسانیده است. پیشرانه دیزلی که 5/1 لیتر گنجایش دارد، از آخرین نسل سیستم سوخت‏پاش مستقیم سود می‏برد که قدرت خالص تولیدیش بدون حضور دو موتور الکتریکی 163 اسب‏بخار در گشتاور 214 پاوند بوده و این یعنی تولید 109 اسب‏ بخار در هر لیتر پیشرانه که در خودروهای دیزلی تاکنون اتفاق نیفتاده است. این پیشرانه توربودیزل هم‏چنین با جعبه دنده دو کلاچه ‏ای در ارتباط بوده که هم‏اکنون روی M3 و Z4 رودستر استفاده می‏شود که از نوع 6 سرعته است.
ب ام و که از همین تکنولوژی در بخش موتوری در X6 و سری 7 هیبریدی سود برده، توانسته از بخش عقبی موتور الکتریکی در کمترین حالت 32 اسب‏بخار و در حالت حداکثر، 51 اسب‏بخار توان بگیرد که با گرفتن نیروی مورد نیاز از باتری لیتیومی پلیمری و سود جستن از انرژی بازیافت شده ترمز، توانسته محصول خود را ارائه دهد. امّا موتور الکتریکی دومی که از آن نام بردیم در اکسل جلو واقع شده که در حالت نرمال 80 اسب‏بخار با پیک گشتاور 162 پوند، نیرو تولید می‏نماید و این میزان تا 139 اسب‏بخار هم خواهد رسید که برای رسیدن از 112 تا 139 اسب‏ بخار تنها 10 ثانیه زمان نیاز است، هم‏چنین این نیرو توسط جعبه دنده دو مرحله و یک دنده به چرخ‏ها منتقل می‏گردد. 
در بخش انرژی‏رسانی نیز همانطور که بیان شد یک باتری لیتیومی در جلو وجود دارد که از 98 سلول پلیمری تهیه شده که هر کدام از آنها 30 آمپر در ساعت گنجایش برق دارند که خروجی آن را برای زمان 30 دقیقه به 600 آمپر می‏رساند و گفته می‏شود این میزان تا دو برابر هم خواهد رسید. قدرت خشک این باتری نیز 8/10 کیلووات در ساعت است که اگر گنجایش آن در حالتی 80 درصدی قرار گیرد، به 6/8 کیلووات ساعت می‏رسد. این باتری می‏تواند با برق 220 ولت در عرض 5/2 ساعت شارژ شود و با برق 380 ولت سه فاز، این رقم به 44 دقیقه کاهش می‏یابد. در قسمت عقبی نیز منبع دیگری از انرژی وجود دارد که همان باک سوخت 32 لیتری است که با سوخت دیزل خود می‏تواند محصول ب‏ام‏و را تا 643 کیلومتر حرکت دهد که این میزان با کمک موتور الکتریکی نیز تا 694 کیلومتر افزایش می‏ یابد. 
ب‏ ام ‏و ویژن کانسپت در طول هر 100 کیلومتر، 50 گرم دی‏ اکسید کربن تولید کرده و تنها 5/17 کیلووات ساعت برق در طی 100 کیلومتر مصرف می‏کند. البته در بحث افزایش شتاب اولیه و کاهش مصرف سوخت، سقف کوتاه ورودی‏های مناسب هوا، ستون A مناسب، ضریب پسار 22cd، رینگ‏های 21 اینچی با تایرهای 195 و دیواره 55 شاسی و اتاقی بسیار سبک با سیستم تعلیق و شاسی ساخته شده از آلومینیم، سقف و درهایی از شیشه پلی‏کربنات و طول 5519 ، عرض 2279، ارتفاع 1487 میلی‏متر و وزن 1395 کیلوگرم تأثیری مثبت داشته‏ اند. 
در قسمت داخلی نیز ب ‏ام ‏و سعی کرده تا از سبک‏ترین مواد در کنار طراحی مفهومی و گیرا استفاده کند که با ترکیب آن با رنگ و نورپردازی‏های مناسب، محیطی خوب و آرام را برای سرنشینان فراهم آورده است. در قسمت انتقال اطلاعات کنسول به سرنشینان نیز ب‏ام‏و از سیستم هدآپ دیسپلی سه بعدی سود برده که دیگران را قادر می‏سازد در هر جهتی این اطلاعات را نظاره‏گر باشند. 
 
تصاویر
OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس