نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر: 345
زمان انتشار: 17 تیر 1397 12:14:00

فولکس‏ های کلاسیک با قلب الکتریکی

دوری از اصالت یا کاهش آلایندگی
فولکس‏ های کلاسیک با قلب الکتریکی

مجله ماشین/ دیوید بناردو ((David Benardo مردی است که در کالیفرنیا کارش الکتریکی کردن فولکس واگن‏های بیتل کلاسیک است! کاری که شاید در نظر برخی علاقه ‏مندان خودروهای کلاسیک یعنی از بین بردن اصالت یک ماشین، اما عقیده وی، پاکیزه شدن هوا و کاهش آلودگی است. 

نام شرکت او ZELECTRIC MOTORS است و پس از اینکه در سال 2006 چنین ایده‏ای به ذهنش خطور کرد، در سال 2012 به سراغ فولکس‏ های مدل 1958 تا 66 رفت که شامل بیتل، کارمن گیا، تینگ و میکروباس می‏شد. 
کارهایی که او روی بیتل کلاسیک انجام می‏دهد، محدود به موتور و قوای محرکه نشده و به نوعی یک خودروی کلاسیک را بازسازی کرده و از نو می‏سازد. این تغییرات شامل بدنه، فضای داخلی، داشبورد، صندلی‏ها، ادوات بیرونی، چراغ ‏ها، سیم کشی و. . . هم می‏شود و نهایتاً محصولی به دست مشتری می‏رسد که به گفته دیوید بین 49 تا 69 هزار دلار قیمت دارد!
دیوید در یکی از تازه ‏ترین پروژه هایش یک فولکس مدل 64 تیپ 2 را بازسازی کرده و با تغییر در پنجره جلو، سانروف و درهای کشویی، آن را شبیه نسل اول این ماشین کرده، خودرویی که خودش آن را یک Retro‏ (ترکیبی از خودروی مدرن و کلاسیک) برای آینده نام‏گذاری کرده است. 
وی معتقد است که خودروهای قرن 19 را به یک اتومبیل کاملاً کاربردی، مدرن و پاکیزه مورد استفاده با استانداردهای قرن 21 تبدیل می‏کند که هم سوخت‏ه ای فسیلی استفاده می‏کند و هم اینکه هزینه نگهداری پایین‏تری برای تأمین قطعات بخش‏های موتوری دارد. 
او می‏گوید که ماشین‏ های امروزی زمان مصرف مشخصی دارند! هم در بخش فنی و تکنولوژی و هم طراحی و پس از مدتی نیاز به به روزرسانی داشته به همین دلیل است که حتی خودروسازان اروپایی و آمریکایی مثل آسیایی‏ها هر دو سال یکبار مدلی جدید یا فیس لیفت به بازار عرضه می‏کنند. 
این شرکت اخیراً در مدل فولکس ترانسپورتر در محفظه عقب موتور باکستر قدیمی که با آب خنک می‏شد، از یک پیشرانه الکتریکی بدون آلاینده استفاده کرده که بین 129 تا 161 کیلومتر می‏تواند با یک شارژ باتری این ماشین را حرکت دهد. 
همچنین می‏تواند این خودرو را به‏گونه‏ای طراحی و در بخش مهندسی باز تولید کند که فضای 2 تا 3 برابر کنونی برای باتری در نظر گرفته و با این تغییرات عملاً قدرت پیمایش ماشین را با یک شارژ باتری به 400 تا 500 کیلومتر برساند که در نوع خود فوق‏العاده است. 
باتری‏های استفاده شده توسط این شرکت، لیتیومی بوده و در زیر صندلی‏های ردیف وسط قرار می‏گیرند و عمر مفیدشان حدود 260 هزار کیلومتر عنوان شده که پس از آن باید جایگزین شوند. البته با برق 240 ولت زمان شارژ آن بین 3 تا 4 ساعت است و سیستم خنک شدن آن خیلی ساده با باز شدن سانروف و گردش هوا داخل کابین رخ می‏دهد. 
حداکثر سرعت درنظرگرفته شده برای این خودرو با موتور الکتریکی 130 تا 160 کیلومتر است و با وجود جعبه دنده 4 سرعته دستی، ترمزهای دیسکی، سیستم نور LED و.. سعی شده تا در بقیه بخش‏های آن تغییراتی ایجاد نشده و با چهره استاندارد به دست مصرف‏ کننده برسد. 
این حرکت از سوی بسیاری از علاقه ‏مندان و حامیان محیط زیست مورد توجه قرار گرفته، حتی مجله آلمانی VW از محصولات شرکت دیوید گزارشی منتشر کرده مبنی بر این که تنها با 3 دلار می‏توان 160 کیلومتر با این ماشین راند در حالی که شرکت سازنده یک تا 5 سال هم گارانتی در نظر گرفته است. روش سفارش به این شرکت هم این بوده که ابتدا می‏توانید یک بیتل یا انواع مدل‏های فولکس واگن کلاسیک بین 3 تا 10 هزار دلار خریده و با یک پیش پرداخت 5 هزار دلاری، کار روی ماشین شما آغاز می‏شود یا اینکه حداقل با حدود 50 هزار دلار یک مدل بازسازی و آماده شده از آنها بخرید. 
ولی این سؤال همچنان در ذهن علاقه‏ مندان به خودروهای کلاسیک و آنهایی که در این زمینه فعالیت می‏کنند پیش می‏ آید که چرا باید اصالت یک خودروی کلاسیک را از بین برد و آن را به‏ عنوان خودروی روزانه مورد استفاده قرار داد ؟ 
 
 
تصاویر
OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس