نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر: 6
زمان انتشار: 18 آبان 1396 19:40:00

نیسان ایکس تریل بخریم یا رنو کولئوس؟

نیسان ایکس تریل و رنو کولئوس دو نمونه از این کلاس خودرو هستند که در سال های اخیر وارد ایران شده و توانستند در بازار جایگاهی برای خود پیدا کنند.
نیسان ایکس تریل بخریم یا رنو کولئوس؟

«خبرماشین» - در سال های اخیر تمایل ایرانی ها به خرید خودروهای شاسی بلند و کراس اوور بیشتر شده است؛ به همین منظور اکثر شرکت های وارد کننده سعی کرده اند که یک نمونه از این کلاس خودرو را در سبد محصولات خود داشته باشند. نیسان ایکس تریل و رنو کولئوس دو نمونه از این کلاس خودرو هستند که در سال های اخیر وارد ایران شده و توانستند در بازار جایگاهی برای خود پیدا کنند. در ادامه مطلب به مقایسه این دو خودرو می پردازیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، رنو کولئوس و نیسان ایکس تریل از نظر قد و قامت و مشخصات فنی تقریبا یکسان هستند اما در برخی موارد تفاوت هایی با هم دارند؛ اما به قول یک خودرونویس اهل اسلوونی: "اگر جز آن دسته از افراد هستید که تمایل به خرید یک خودرو با برند اصیل دارید که با خیال راحت تا چند سال گذرتان به تعمیرگاه نیافتد یک خودرو ژاپنی مانند ایکس تریل را انتخاب کنید و همچنین اگر به دنبال ظاهر و طراحی مدرن هستید کولئوس گزینه مناسبی برای شما است."
در ایران، بسیاری از مردم خاطرات زیادی با خودروهای شاسی بلند نیسان دارند. از تولید پاترول در سال 1364 توسط شرکت پارس خودرو و بعد از آن رونیز و ... گرفته تا به امروز که پس از گذشت سال ها، به ایران بازگشته و دو مدل کراس اوور را به عنوان نخستین خودروهای خود برای بازار کشورمان انتخاب کرده است. البته تجربه و تخصص این برند ژاپنی به مراتب بیشتر از رقیب فرانسوی خود در زمینه تولید خودروهای شاسی بلند است. شاید یکی از دلایل همکاری این شرکت و تشکیل برند رنو-نیسان استفاده از تجربیات ژاپنی ها در ساخت این کلاس خودرو است.
اما از بحث قدمت و تجربه که بگذریم، یکی از دلایل موفقیت یا عدم موفقیت یک برند خودرویی در ایران عملکرد نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش آن در ایران است. جهان نوین آریا که مسئولیت نمایندگی نیسان در ایران را برعهده دارد، خیلی سریع توانست اعتماد خریداران را به خود جلب کند. انجام تعهدات، پایبندی به قرارداد فروش، خدمات مناسب پس از فروش و تحویل به موقع خودروها، مواردی است که این شرکت توانسته راه چند ساله را در مدت کوتاهی برود. در مقابل نگین خودرو، نماینده رنو در ایران قرار دارد که وقتی پای صحبت اکثر خریداران این برند می نشینید، از موارد فوق مخصوصا تحویل به موقع خودرو اظهار نارضایتی می کنند. البته که این شرکت توانسته نسبت به سال های قبل تا حدودی این مشکل را حل کند، اما برای کسب رضایت حداکثری مشتریان، راه طولانی در پیش دارد.

رنو کولئوس
کولئوس یکی از خودروهای جدید رنو است که با طراحی متفاوت به بازار عرضه شده است. نسل قبلی رنو کولئوس طی سال‏ها حضور خود در ایران بازار فروش مناسبی نداشت، با وجود اینکه سطح امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی به کار رفته در آن، از خودروهای 200 میلیونی هم بیشتر بود. احتمالاً عدم اقبال این خودرو در بازار کشور، به دلیل ظاهر نه چندان رقابتی آن با رقیبان کره‏ای اش بوده است؛ حال کولئوس با امکانات متعدد برای قدرت‌نمایی و رقابت با رقبای قدرتمند آسیایی خود به بازار ایران وارد شده است. نسل جدید این خودرو با 16 سوپاپ به گونه‌ای طراحی شده که از یک پیشرانه چهار سیلندر 2.5 لیتری منطبق با استاندارهای روز جهان استفاده می‌کند. کولئوس توانایی تولید 170 اسب بخار قدرت و 233 نیوتون متر گشتاور در دور موتور 4000 در دقیقه دارد که این نیرو توسط جعبه دنده از نوع (CVT) که مورد بازنگری قرار گرفته است به چرخ‌ها ارسال می‌شود. از جمله مشخصات ایمنی این خودرو می‌توان به 6 کیسه هوای ایمنی، سیستم ترمز ضدقفل ABS ، سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز EBD، سیستم ترمزگیری اضطراری EBA، سیستم ضدلغزندگی، سیستم هشداردهنده موانع جلو وعقب، هشدار نقاط کور و سیستم کنترل سرعت در سراشیبی‌ها اشاره کرد. مشخصات رفاهی این خودرو فرانسوی نیز در حد مطلوبی است و می‌توان از جمله آنها سقف پاناروما شیشه‌ای، شیشه‌شوی چراغ‌های جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، برف پاک‌کن اتوماتیک به همراه سنسور باران، ترمز دستی برقی، کروز کنترل محدودکننده سرعت و صندلی برقی راننده به همراه تنظیم ارتفاع را نام برد. این خودرو روی پلت فرم مشترک CMF-C/D شرکت رنو- نیسان طراحی شده؛همان پلت‏فرمی که نیسان X-Trail، نیسان قشقایی رنو Espace، رنو Kadjar و رنو Talisman روی آن ساخته شده‏ اند. نمای نسل جدید رنو کولئوس همانند مدل لوکس تالیسمان امضای جدید رنو یعنی چراغ‏های کشیده و تغییر یافته عقب و جلو را دارد که نسل دوم کولئوس است و در کشورهای دیگر با عنوان رنو سامسونگ QM6 نیز شناخته می‏ شود. در تمام کابین خودرو، نورپردازی اتاق توسط تکنولوژی LED صورت گرفته است که به دلخواه در پنج رنگ آبی، سبز، قرمز، زرد و بنفش، قابل تنظیم است. داشبورد بلند و پهن خودرو، حس امنیت و حفاظت را به راننده و سرنشین جلو القاء می‏کند و دستگیره‏های اریبی که کنسول وسط و داشبورد را به هم متصل کرده‏اند، علاوه بر نمایش خواص اسپرت خودرو، ویژگی آفرود آن را نشان می‏ دهند.

نیسان ایکس تریل
نیسان ایکس‌تریل یک SUV باکیفیت، فوق‌العاده، کاربردی و جادار است. اگر در جست‌وجوی خودرویی هستید که هزینه‌های نگهداری پایین، کابین جادار و عملکرد دینامیکی شایسته‌ای داشته باشد، نیسان ایکس ‌تریل به‌عنوان یک گزینه مناسب ارزش خرید دارد. شرکت نیسان پس از استقبال بسیار خوب بازار از نیسان جوک و نیسان قشقایی به فکر ساخت خودرویی با ظاهر زیبا و مدرن مثل جوک، ولی خانوادگی و پرقدرت مثل ایکس‌تریل نسل قدیم افتاد. نتیجه این تلاش، ایکس‌تریل نسل جدید است که بسیار مدرن‌تر و جذاب‌تر از پدرش از آب در آمده و حتی می‌تواند خودروی شخصی یک جوان عاشق خودرو‌های اسپرت باشد. فضای داخلی ایکس‌تریل بسیار بزرگ‌تر از هم‌کلاس‌های‌اش است. حتی بلندقد‌ترین افراد هم به‌راحتی می‌توانند در ردیف عقب ایکس‌تریل بنشینند. نکته جالب‌تر صندلی‌های تئاتری ایکس‌تریل است. اما چرا «تئاتری»؟ چون صندلی‌های ردیف عقب خودرو، از صندلی‌های ردیف جلو بالاتر قرار گرفته‌اند. حتی با بالاتر بودن صندلی‌های عقب سرنشینان عقب احساس نمی‌کنند سقف کوتاه است یا ممکن است سرشان در ناهمواری راه با سقف برخورد کند. یکی از مهم‌ترین دلایل انتخاب یک شاسی‌بلند، این است که بتوانید بار و سرنشین زیادی با خود حمل کنید. در نسل جدید ایکس‌تریل، امکانات قابل‌توجهی به خودرو افزوده شده است، از جمله نگهدارنده خودرو در شیب، دید 360 درجه، صندلی گرم‌کن، سقف پانارومیک، سیستم تهویه دوگانه، سیستم هوشمند ورود بدون کلید و دکمه استارت، گرمکن صندلی‌های جلو، سانروف پانوراما، چراغ‌های LED مخصوص روز، آینه‌های جانبی جمع‌شونده، سنسور باران، سیستم‌های ترمز ABS و EBD و ESP، و … نصب شده است. ایمنی مثال‌زدنی، اولین و مهم‌ترین خصوصیت ایکس‌تریل است. موسسه Euro NCAP ایکس‌تریل را از نظر ایمنی 5 ستاره ارزیابی کرده است. در تمام ایکس تریل‌های عرضه شده در ایران با پلاک ملی، امکاناتی نظیر 6 ایربگ، سیستم کنترل هرزگردی و کنترل پایداری، سیستم کمکی آغاز حرکت در سربالایی، سیستم دید اطراف 360 درجه، و سیستم «سپر ایمنی نیسان» که 3 بخش شامل هشدار نقاط کور، هشدار خروج از خط و سیستم تشخیص اجسام متحرک می‌شود، دیده می‌شود. موتور 4 سیلندر 2500 سی‌سی با توان ماکسیمم 171 اسب‌بخار و گشتاور بسیار زیاد 240 N.m این خودرو را حرکت می‌دهد. اما مصرف سوخت شهری این کوه خودرو، 11.3 لیتر در هر 100 کیلومتر و مصرف جاده‌ای آن، 6.6 لیتر در هر 100 کیلومتر است.
 

 

 

 

 

نام خودرو

 

رنو کولئوس

 

نیسان ایکس تریل

 

موتور

 

4 سیلندر 16 سوپاپ

 

4 سیلندر 16 سوپاپه

 

حجم موتور

 

2488 سی سی

 

2488 سی سی

 

حداکثر قدرت

 

170 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

 

171 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

 

حداکثر گشتاور

 

233 نیوتون متر در 4000 دور در دقیقه

 

240 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه

 

جعبه دنده

 

CVT X-Tronic

 

CVT X-Tronic

 

شتاب صفر تا 100

 

9.8 ثانیه

 

10.5 ثانیه

 

حداکثر سرعت

 

199 کیلومتر در ساعت

 

190 کیلومتر در ساعت

 

وزن

 

1607 کیلوگرم

 

1588 کیلوگرم

 

اندازه (میلی متر)

 

4673 طول - 2063 عرض - 1678 ارتفاع

 

4640 طول - 1820 عرض - 1715 ارتفاع

 

فاصله بین دو محور

 

2705 میلی متر

 

2705 میلیمتر

 

مصرف سوخت ترکیبی

 

8.3 لیتر در هر صد کیلومتر

 

8.3 لیتر در هر صد کیلومتر

 

حجم باک

 

60 لیتر

 

60 لیتر

 

ترمز و پایداری

 

(Hill Assist) سیستم کنترل پایدارى به همراه سیستم کمک به شروع حرکت در سر بالایى ABS - EBA - ESP - HSA

 

ABS - EBD – ESP

 

کیسه هوا

 

کیسه هواى ایمنى جلو، جانبى و پرده اى عقب

 

کیسه هوای راننده و سرنشین، جانبی و پرده‌ای

 

سیستم صوتی

 

مانیتور لمسى 8.7 اینچى - رنو R-LINK سیستم ناوبرى - به همراه 13 عدد بلندگو BOSE سیستم صوتى حرفه اى - بلوتوث و دکمه فرمان صوتى روى غربیلک فرمان

 

هندزفری بلوتوث - پخش موسیقی با بلوتوث، USB و AUX

 

سایر تجهیزات

 

چراغ هاى جلو - شکل C با طراحى LED چراغ هاى دى لایت - چراغ مه شکن جلو با قابلیت چرخش با فرمان - سنسور پارک 360 درجه به همراه دوربین دید عقب - سانروف برقى پانورامیک - LED آینه هاى جانبى مجهز به راهنماى - آینه هاى جانبى برقى تاشو همراه با گرمکن - آینه عقب الکتروکرومیک اتوماتیک - سیستم هشدار دهنده نقاط کور - فرمان دور چرم - کروز کنترل و محدود کننده سرعت -TFT کیلومتر شمار فول دیجیتال - تهویه اتوماتیک دوگانه با کانال هواى سرنشینان عقب - جاسیگارى و فندک - کنسول مرکزى متحرک به صورت کشویى - جا لیوانى خنک شونده - ترمز دستى الکترونیکى - داشبورد با چراغ روشنایى صندلى هاى چرمى - پشت سرى قابل تنظیم براى صندلى هاى جلو و عقب - صندلى هاى تاشوى عقب با قابلیت تفکیک 60:40 مجهز به کنسول ISOFIX امکان اتصال صندلى کودک 2 عدد جا لیوانى صندلى هاى عقب - چراغ روشنایى رودرى هاى جلو و عقب - چراغ روشنایى محفظه وسط - صندلى هاى ردیف جلو برقى گرم شونده و خنک شونده - صندلى راننده با تنظیم گودى کمر - شیشه بالابر جلو و عقب برقى - خروجى 12 ولتى در کنسول مرکزى و صندوق عقب - مجهز به سنسور نور محیط و برف پاک کن اتوماتیک - حالت رانندگى اکو / نشانگر تعویض دنده دستى در حالت اکونومى - قفل مرکزى و ایموبیلایزر - سیستم نمایشگر باد تایرها - آنتن کوسه اى - باد شکن جلو نقره اى - کلید رنو با امکان قفل هوشمند با دور شدن - عقب با طراحى نوین LED چراغ

 

سیستم هشدار فشار باد تایرها (TPMS) - سیستم ضد سرقت ایموبلایزر - سیستم کنترل شاسی فعال - سیستم توزیع متغیر گشتاور - رادار هشداردهنده خروج از خط و نقاط کور - سیستم نگهدارنده خودرو در شیب - رادار شناسایی اشیاء متحرک - سیستم مانیتور دید ۳۶۰ درجه (AVM) - سیستم 4×4 تمام وقت نیسان (AWD همراه با کنترل دستی) - سیستم تهویه هوای دوگانه اتوماتیک - کروز کنترل و محدودکننده سرعت - سیستم ورود بدون کلید هوشمند و دکمه استارت - مانیتور چند منظوره پشت آمپر (VID) - صندلی‌های تمام چرمی با قابلیت تنظیم برقی برای صندلی‌های جلو - چراغ‌های LED دوگانه و سیستم نوربالای اتوماتیک - سانروف پانوراما - چراغ‌های روشن در روز LED - آینه‌های جانبی جمع‌شونده برقی و دارای چراغ راهنما - سنسور نور و باران - چراغ‌های LED جلو مجهز به چراغ‌شوی - درب عقب برقی (Motion Detection) - رینگ آلومینیومی 18 اینچ اسپورت

 

قیمت

 

جهت مشاهده قیمت رنو کولئوس کلیک کنید

 

جهت مشاهده قیمت نیسان ایکس تریل کلیک کنید

 

کلمات کلیدی: ,
OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس