نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر: 92
زمان انتشار: 21 دی 1396 11:06:00

مقایسه هیوندای الانترا و کیا سراتو 2017

در حال حاضر در بازار خودروی ایران در بازه قیمتی 180 تا 190 میلیون خودروهایی مانند «تویوتا کرولا»، «هیوندای الانترا» و «کیا سراتو» در دسترس مشتریان هستند. در این مطلب به مقایسه دو خودروی موفق کره ای «کیا هیوندای» و «کیا سراتو» می پردازیم که هر دو خودرو در مدل 2017 با تغییرات ظاهری ارائه شده اند. به دلیل تشابه فنی و عملکردی این دو خودرو، انتخاب یکی از آنها باید بر اساس پارامترهای مقایسه ای و کاملاً برمبنای سلیقه مشتری صورت گیرد.
نویسنده: اشکان معصومی
مقایسه هیوندای الانترا و کیا سراتو 2017

مجله ماشین/  در حال حاضر در بازار خودروی ایران در بازه قیمتی 180 تا 190 میلیون خودروهایی مانند «تویوتا کرولا»، «هیوندای الانترا» و «کیا سراتو» در دسترس مشتریان هستند. در این مطلب به مقایسه دو خودروی موفق کره ای «کیا هیوندای» و «کیا سراتو» می پردازیم که هر دو خودرو در مدل 2017 با تغییرات ظاهری ارائه شده اند. به دلیل تشابه فنی و عملکردی این دو خودرو، انتخاب یکی از آنها باید بر اساس پارامترهای مقایسه ای و کاملاً برمبنای سلیقه مشتری صورت گیرد. ورود «کیا سراتو» به کشور به حدود هشت سال قبل بر می گردد که در حال حاضر مدل 2013 آن توسط شرکت «سایپا» تولید می شود، در حالی که نسل جدید «هیوندای الانترا» پس از وقفه چند ساله به ایران بازگشته است. «هیوندای آوانته» که توسط شرکت «کرمان موتور» تولید می شد، همان نسل سوم «هیوندای الانترا» بود. کمپانی «هیوندای» کره جنوبی نسل ششم مدل «الانترا» را با ظاهری جدید به بازار ارائه نموده است که یکی از پرفروشترین مدلهای کمپانی «هیوندای» می باشد. این خودرو در ششمین نسل خود با تغییرات ظاهری جزئی نسبت به نسل قبل به تولید می رسد که با طراحی بدنه آیرودینامیک، کیفیت سواری بهتر، عایق بندی صوتی بیشتر، قوای محرکه اقتصادی با مصرف سوخت کمتر و امکاناترفاهی و تجهیزات ایمنی گسترده و فراتر از کلاس خود ارائه خواهد شد. «کیا سراتو» نیز یک خودروی تحسین شده است که مدل ۲۰۱۷ آن با امکانات ایمنی بیشتر و طراحی داخلی و خارجی به روز شده به بازار عرضه شده است. «سراتو» را باید یکی از موفق ترین تولیدات اخیر خودروساز کره‌ای دانست، چرا که با ظاهری جذاب، امکانات مناسب و کیفیت خوب رانندگی به یکی از گزینه های اصلی خریداران خودروهای سدان تبدیل شده است.

طراحی خارجی: سبک طراحی نسل جدید «هیوندای الانترا» بر اساس آخرین زبان طراحی ماشین های هیوندای شکل گرفته است و در نمای جلو دارای یک جفت چراغ پروژکتوری ذوزنقه ای تیز و باریک مجهز به لامپهای گازی تخلیه الکتریکی با شدت بالا(HID) و تکنولوژی «انحراف دینامیک چراغها»(DBL) قرار دارد. چراغهای روشنایی روز (DRL) با لامپهای LED به صورت عمودی در کناره های چراغهای جلو قرار گرفته اند. چراغها در دو طرف جلوپنجره شش گوش عریض تر از نسل قبل قرار دارند که با پنج زه افقی کرومی از زیر در موتور تا پایین سپر جلو گسترش یافته است. در قسمت زیرین سپر جلو چراغهای مه شکن به شکل بومرانگ قرار گرفته اند. نمای جانبی این خودرو دارای خطی برجسته می باشد که از روی گلگیر جلو شروع شده و با عبور از روی دستگیره های جانبی تا چراغ عقب ادامه یافته است. تغییرات دیگر طراحی نمای جانبی شامل طراحی جدید ستون C و رینگهای آلیاژی 16 اینچی پنج پره دوبل است و لامپهای LED روی آینه های جانبی نیز تعبیه شده اند. البته رینگهای 17 اینچی نیز در مدلهای فول قابل سفارش است. در نمای عقب خودرو، چراغهای باریک پنج ضلعی با تکنولوژی لامپهای LED و گرافیک زیبا در سطحی فراتر از خودروهای کلاس سدان کوچک قرار گرفته اند و یک اسپویلر باریک در قسمت بالای درب صندوق قرار گرفته است.

    سپر عقب نیز با طراحی آیرودینامیک، مجهز به اسپویلر عقب برای تنظیم جریانات آشفته هوا می باشد و یک دیفیوزر در زیر سپر، ضریب درگ آیرودینامیکی بدنه خودرو را به 0.27 کاهش داده است. طول و عرض بدنه نسل ششم «هیوندای» در مقایسه با نسل پنجم حدود یک اینچ افزایش داشته است تا علاوه بر افزایش پایداری خودرو در سرعت های بالاتر، ظاهری اسپرت و تهاجمی  ارائه کند. بدنه نسل جدید «الانترا» یکی از آیرودینامیک ترین ها در کلاس خود است. در سوی دیگر «کیا سراتو» مدل 2017 قرار دارد که کاملاً به زبان طراحی جدید محصولات «کیا» نزدیک شده است و در قسمتهایی مانند جلو پنجره برجسته یا سپرهای عضلانی آن می توان به خوبی درک کرد که طراحان شرکت «کیا» برای «سراتو 2017» نهایت تلاش خود را کرده اند. در طراحی ظاهری، دارای تغییراتی مانند چراغهای کشیده تر در قسمت جلو، جلوپنجره Tiger-Nose باریک تر ویژه برند «کیا»، سپر جلوی جدید با دریچه ورود هوای ذوزنقه ای شکل زیر سپر با چراغهای مه شکن می باشد. تغییرات قسمت پشت این خودرو به طلق تیره چراغهای عقب و لامپهای LED جدید محدود می شود. بارزترین تغییر ایجاد شده در ظاهر «سراتو» بدنه کشیده تر و وجود انحنا‌های بیشتر در قسمت جلویی خودرو است. جلو‌پنجره معروف «کیا» در نسل جدید «سراتو» به صورتی عمودی قرار گرفته و چهره ای تهاجمی‌ به خودرو بخشیده است. چراغهای کشیده و باریک تر جلو تا بالای چرخ خودرو امتداد یافته‌اند و دریچه هوای پایین خودرو دچار بازطراحی گردیده است و دو چراغ مه شکن بزرگ در دو طرف آن تعبیه شده اند. در نمای جانبی خطی از روی سپر جلو آغاز شده و از روی دستگیره های جانبی عبور کرده و تا چراغ جلو امتداد یافته است. بسته به مدل خودرو، سراتو با لاستیکهای ۱۶ اینچی و رینگهای استیل، لاستیکهای ۱۶ اینچی ده پره با رینگهای آلیاژی و یا لاستیکهای ۱۷ اینچی با رینگهای آلیاژی ارائه می شود. لاستیکهای «سراتو 2017» همان لاستیکهای Nexen CP643A با اندازه 215/45 R17 می باشند که بر روی سراتوی نسل قبل نیز نصب بوده اند. همچنین در نسخه فول «سراتو» بر روی سپر جلو تعداد سنسورهای پارک، از دو عدد به چهار عدد افزایش پیدا کرده اند. تغییر صورت گرفته در نمای عقب «سراتو» شامل تغییر طراحی چراغهاست که قسمت سفید رنگ چراغ به پایین منتقل شده است و نوار روشنایی چراغها نیز باریک تر و به سبک «اوپتیما JF» نزدیک شده است. در نمای عقب خودرو، چراغهایی برجسته با تکنولوژی جدید LED، ظاهر خودروهای اروپایی را تداعی می‌کند. البته در  نمونه های وارد شده به کشور ایران، چراغ ترمز از LED به نوع لامپی تغییر کرده است. تغییر دیگر در نوع طراحی دیفیوزر زیر سپر عقب و شکل شبرنگ های داخل سپر می باشد. «سراتو» از لحاظ طول و عرض و ارتفاع،  از «الانترا» بزرگتر است و وزن بیشتری نیز دارد.

  

طراحی داخلی و امکانات: اجزای کابین «هیوندای الانترا 2017» با تمرکز بر راحتی راننده طراحی گردیده اند و داشبورد و تریم آن از قطعات و مواد باکیفیت ساخته شده اند. داشبورد خودرو برای تأمین ارگونومی بهینه، با زاویه ای ملایم به سمت راننده متمایل شده است و صفحات بزرگ کیلومتر شمار و دور موتور در دو طرف یک صفحه نمایش رنگی 4.2 اینچی TFT قرار دارند که اطلاعات مورد نیاز راننده را در اختیارش قرار می دهد. در روی کنسول وسط خودرو و در بین دریچه های کولر، صفحه نمایش لمسی 8.0 اینچی LED برای ارائه اطلاعات ناوبری GPS تعبیه گردیده و یک زه کرومی باریک از زیر سیستم صوتی تا انتهای داشبورد سمت سرنشین جلو به صورت افقی امتداد یافته است.

    امکانات پیشرفته ای در این خودرو پیش بینی شده که آن را یک سر و گردن از رقبای خود در این کلاس، بالاتر قرار می دهد. امکانات رفاهی «الانترا» شامل دکمه های کنترل سیستم صوتی و ناوبری روی فرمان، سیستم ناوبری GPS با صفحه نمایش لمسی 8 اینچی رنگی، سیستم صوتی و تصویری پیشرفته Infinity با قابلیت پخش CD/DVD و قابلیت نصب USB/Aux و iPhone با 8 بلندگو، فایلهای دیجیتالی صوتی Clari-Fi شرکت Harman، برنامه های کاربردی با فرمان صوتی، صندلیهای برقی جلو با تنظیم در 6 جهت، روکش چرم، صندلیهای عقب و جلو مجهز به گرمکن، آینه های جانبی تاشوی برقی با حافظه، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، سیستم ضد بخار شیشه، آینه عقب با ویژگی تیره شدن خودکار، درب صندوق هوشمند با سیستم بازکن خودکار به صورت استاندارد در این خودرو تعبیه شده اند. همچنین این خودرو به تجهیزات ایمنی متعددی مجهز گردیده است، نظیر سیستم ایمنی Blue Link شامل استارت بدون کلید خودرو از راه دور(RS)، قفل مرکزی با کنترل از راه دور و آلارم صوتی، جستجوی صوتی مقصد در سیستم ناوبری، سیستم کمکی کنترل از راه دور پیشرفته(ERA)، یافتن خودروی ربوده شده(SCR) می باشد. سایر سیستمهای ایمنی «الانترا» شامل هفت ایربگ، کمربندهای ایمنی سه نقطه ای، سیستم ترمز ضد قفل(ABS) با توزیع الکترونیکی نیروی ترمز در چرخها(EBD)، ترمز خودکار اضطراری(AEB) با سیستم راداری تشخیص عابر پیاده(PDS)، کنترل پایداری الکترونیکی(ESC)، کنترل کشش خودرو(TC)، مدیریت پایداری خودرو(VSM)، کروز کنترل هوشمند(SCC) با سنسور راداری و دوربین، کنترل هوشمند سرعت خودرو، سیستم کمکی حفظ خودرو در جاده(LKA)، سیستم تشخیص نقطه کور(BSD)، سیستم هشدار خودروی کناری(RCTA)، سیستم کمکی تغییر خط رانندگی(LCA)، دوربین دید عقب(RVC)، سیستم نمایش فشار باد چرخها(TPMS)، چرخش چراغهای جلو در  پیچها(DBL)، سیستم نوربالای خودکار(AHB)، سانروف برقی و سنسور‌های پارک جلو و عقب هستند. سیستم مدیریت عایق بندی صوتی کابین شامل عایق درب موتور، کاهش درزهای باز کابین خودرو، افزایش ضخامت شیشه جلو، افزایش مواد جاذب صوتی در ستونها و سپرهای عقب و جلو و افزودن لبه های لاستیکی و پلاستیکی در بازوی کنترلی شاسی و فریم زیرین بدنه جهت حذف صداها و لرزشهای اضافی ورودی به کابین(NVH) می باشد. راننده می تواند تنها با فشار دکمه «انتخاب حالت رانندگی»(DMS) در روی کنسول وسط خودرو، وضعیت رانندگی را از بین سه حالت ECO، Normal و Sport انتخاب نماید که انتخاب هر یک از این حالات، به صورت خودکار تنظیمات قوای محرکه و فرمان را به حالت بهینه در می آورد.

  

     ارگونومی و طراحی کابین «کیا سراتو» نیز دلنشین است و به دلیل برخورداری از قطعات و مواد باکیفیت در کابین، حس کیفیت بالا به سرنشینان القاء می‌شود و سواری طولانی‌ مدت با این خودرو را لذتبخش می‌کند. در وسط صفحات آنالوگ کیلومتر شمار و دور موتور، یک صفحه نمایشگر رنگی 3.5 اینچی TFT قرار دارد که اطلاعات مورد نیاز راننده را در اختیارش قرار می دهد. موقعیت ارگونومیک صندلیها بسیار مناسب بوده و سرنشیان ردیف دوم نیز فضای کافی برای شانه ها، پاها و سر در اختیار دارند. دکمه های کنترلی در دسترس راننده هستند و کار کردن با آنها آسان است. ضخامت نسبتاً زیاد ستونهای A در هنگام دور زدن یا پیچیدن، کمی میدان دید راننده را کاهش می دهند. در کل نمای داخلی خودرو در مقایسه با نسل قبلی آن، هیچ تغییری نکرده است و تنها شاهد سه تغییر کوچک در کابین نسل جدید «سراتو» هستیم.

    استفاده از فرمان D-Cut shape در مدل فول، استفاده از پوشش تزئینی به رنگ مشکی براق پیانو در بعضی قطعات کابین مانند فرمان یا اطراف دسته دنده، تغییر در شکل جا سیگاری و جا لیوانی روی کنسول وسط. تغییرات جزیی در گرافیک منوی LCD وسط کیلومتر شمار و سیستم Welcome خودرو به چشم می خورد. در طراحی کابین «الانترا» تابع همان سبک «سوناتا» بوده است، در حالی که «سراتو» دارای طراحی منحصر به فردی نسبت به برادر بزرگتر خود یعنی «اپتیما» می باشد. اگرچه از نظر کیفیت، کابین سراتو بهتر از الانترا است، ولی طراحی ادوات داشبورد و نمایشگرها جذابیت خاصی ندارد. طراحی صندلیها و غربیلک فرمان در خودروی «سراتو» جذاب تر از «الانترا» است. امکانات رفاهی مناسبی در «سراتو» تعبیه شده اند که می توان به دکمه های کنترل سیستم صوتی و ناوبری روی فرمان، سیستم ناوبری GPS با صفحه نمایش لمسی 7 اینچی با سیستم Android، سیستم صوتی و تصویری Apple CarPlay با قابلیت پخش CD/DVD و قابلیت نصب USB/Aux و iPod با 6 بلندگو و اتصال بلوتوث، برنامه های کاربردی با فرمان صوتی، دو خروجی برق 12 ولتی، صندلیهای چرمی، صندلی برقی راننده در 8 جهت با سردکن و گرمکن، صندلیهای جلو مجهز به گرمکن، آینه های جانبی تاشوی برقی با حافظه، اهرمهای تعویض دنده پشت فرمان، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوناحیه ای با دریچه عقب، سیستم ضد بخار شیشه، آینه عقب با ویژگی تیره شدن خودکار، سانروف برقی، محفظه سردکن(Cool Box)، درب صندوق هوشمند با سیستم بازکن خودکار اشاره کرد. همچنین این خودرو به تجهیزات ایمنی متعددی نظیر ورود بدون کلید، استارت دکمه ای(Keyless)، قفل مرکزی با کنترل از راه دور و آلارم صوتی، شش ایربگ، کمربندهای ایمنی سه نقطه ای، سیستم ترمز ضد قفل(ABS) با توزیع الکترونیکی نیروی ترمز در چرخها(EBD)، ترمز خودکار اضطراری(AEB) با سیستم راداری تشخیص عابر پیاده(PDS)، کنترل پایداری الکترونیکی(ESC)، کنترل کشش خودرو(TC)، سیستم هشدار برخورد از جلو(FCW)، کروز کنترل(ACC)، سیستم هشدار خروج از خط(LKA)، سیستم نمایش نقطه کور(BSM)، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی(HSA)، سیستم هشدار ترافیک عقب خودرو(RCTA)، سیستم کمکی تغییر خط رانندگی(LCA)، دوربین دید عقب(RVC)، سیستم نمایش فشار باد چرخها(TPMS)، چرخش چراغهای جلو در  پیچها(DBL)، چراغهای جلو مجهز به سنسور گرد و خاک، سنسور‌های پارک جلو و عقب و سیستم نوربالای خودکار(AHB) هستند.

مشخصات فنی: خودروی «هیوندای الانترا 2017» توسط یک پیشرانه 2.0 لیتری چهار سیلندر مجهز شده است که توانایی ایجاد حداکثر قدرت 156 اسب بخار و حداکثر گشتاور 173 نیوتن متر را دارد. گشتاور پیشرانه توسط یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته تیپ ترونیک به محور جلوی خودرو منتقل می شود. میزان مصرف سوخت «الانترا» در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی 7.2 لیتر می باشد. سیستم شاسی مستحکم نسل ششم «الانترا» به میزان قابل توجهی تقویت گردیده و علیرغم وزن کمتر نسل جدید آن، استحکام پیچشی بیشتری فراهم نموده است و هندلینگ سواری و دوام کلی خودرو را بهبود بخشیده است. همچنین کمپانی «هیوندای» با کاربرد چسب Structural Bonding ویژه صنعت هوافضا به همراه اعمال نقطه جوش، به میزان 40 برابر، استحکام اتصالات شاسی و بدنه خودرو را افزایش داده است. سیستم تعلیق در عقب از نوع تیر خمشی دوبل و در جلو از نوع مک فرسون با فنرهای لول، کمک فنرهای گازی و بازوی تعادلی می باشد. فرمان خودرو با سیستم هیدرولیک پیشران(MDPS) برای دقت بیشتر و عملکرد بهتر در هندلینگ و فرمان پذیری تعبیه شده است. نسل جدید «هیوندای الانترا» جدید بر خلاف نسل گذشته که سواری خشک و کوبنده ای را برای سرنشینان به وجود می آورد، سواری نرم، آرام بخش و مناسبی را فراهم می کند. ترمز های مطمئن و پرقدرت «الانترا» مانند گذشته کیفیت خود را حفظ کرده اند. از نظر فرمان پذیری و تقسیم وزن هم نسبت به نسل پیشین بهبود زیادی داشته و اکنون در پیچها به خوبی از راننده پیروی می کند. سیستم فرمان «الانترا» نیز مورد بازنگری قرار گرفته و فرمان خودرو با برخورداری از نرم افزار جدید، عملکرد نرم تری دارد. تعادل خودرو در سرعتهای بالا و سر پیچ‌ها مشهود است.

  

    «کیا سراتو 2017» توسط یک پیشرانه ۴ سیلندر 2.0 لیتری تقویت شده است که قدرتی معادل 150 اسب بخار و حداکثر گشتاوری برابر با 192 نیوتن متر تولید می کند. گشتاور خروجی موتور توسط یک گیربکس شش سرعته شیفت ترونیک به چرخهای جلو منتقل می گردد که تعویض دنده ها توسط اهرمها یا شیفترهای پشت فرمان نیز تأمین شده است. این پیشرانه مصرف سوخت 7.5 لیتر در صد کیلومتر را در سیکل ترکیبی فراهم می کند. سواری «کیا سراتو» تداعی کننده یک ماشین سدان اسپرت است و سواری خشک ولی لذت بخشی را برای راننده فراهم می نماید. سواری و هندلینگ این خودرو در کلاس خود عالی است و کنترل و تسلط خوبی برای راننده تأمین می کند. موتور این خودرو هماهنگی مناسبی با گیربکس دارد، ولی در دورهای بالا صدای زیاد موتور داخل کابین می گردد. دنده‌ها نرم و دقیق تعویض می شوند و در هنگام شتابگیری هیچ تکانی به کابین خودرو وارد نمی‌شود. فرمان «کیا سراتو» کوچک و اسپرت است و عملکرد دقیقی دارد و در مجموع، این خودرو سواری بسیار جذابی را ارائه می دهد. سیستم فرمان و فنربندی «سراتو» نیز مورد بازنگری قرار گرفته و فرمان خودرو با برخورداری از نرم افزار جدید، عملکرد نرم تری دارد. ترمزهای این خودرو البته با کمی ارفاق مناسب هستند، هر چند که می توانست عملکرد بهتری داشته باشد و بهتر خودرو را متوقف سازد. صدای موتور در دورهای بالایی اندکی بیش از حد انتظار می‌باشد، ولی به هیچ وجه لرزش یا ارتعاش ناخوشایندی را به کابین وارد نمی کند. در کل «سراتو» یک اتومبیل راحت و کاربردی برای مصارف روزمره محسوب می شود که با وجود قیمت پایین، دارای امکانات مناسب و قطعات باکیفیت است. مهم‌ترین تغییر اعمال شده بر سراتو، مربوط به سیستم تعلیق خودرو است که سواری دلنشین و راحتی را ارائه می کند. پایداری خودرو در سرعتهای بالا، عالی است و فنربندی محور جلوی «سراتو» کمی سفت شده است، تا بتواند به خوبی دور بزند و سریعا به گردش فرمان پاسخ ‌دهد. این سطح از امکانات و راحتی، هندلینگ و فرمان پذیری مناسب برای خودرویی با قیمت نسبتاً پایین، بسیار ارزشمند است.

مقایسه: از هر نظر که به «هیوندای الانترا» نگاه کنیم با «کیا سراتو» در یک سطح می باشد، ولی «الانترا» ماشینی با طراحی زیباتر و قطعات لوکس تر می باشد. یکی از مزایای  کابین «هیوندای الانترا» عایق بندی صوتی مناسب آن است که آرامش کامل را  برای سرنشینان به وجود می آورد که نسبت به «سراتو» مزیت بزرگی است. «کیا سراتو» نیز محصول زیبایی می باشد که مدل 2017 فیس لیفت آن جذاب تر است. فضای پای سرنشینان عقب «سراتو» مناسب است و در رده کابینهای جادار در کلاس خودش قرار می گیرد. تنها ایراد کابین «کیا سراتو» ورود صدای غرش موتور به داخل کابین در دور های بالا می باشد. «کیا سراتو» در میان رقبای خود از بیشترین سطح امکانات ایمنی و رفاهی برخوردار است و می توان آن را از هر نظر یک ماشین «فول آپشن» دانست که از این نظر با هم وطن کره ای خودش یعنی «هیوندای الانترا« کاملاً برابری می کند. این مشخصات نزدیک و ویژگیهای شبیه به هم، در تجهیزات رفاهی نیز دیده می شود، ولی برتر بودن نام «هیوندای» نسبت به شریکش «کیا» خوش نامی »الانترا» را به همراه دارد و برگ برنده الانترا در بازار خودروی کشور می باشد. با توجه به یکسان بودن امتیاز این دو خودرو، انتخاب بین «کیا سراتو» و «هیوندای الانترا» به عهده مشتریان می باشد. اگر خودرویی اسپرت و هیجان انگیز را می خواهید، باید «سراتو» را بخرید واگر خودرویی با ذات آرام و لوکس را ترجیح می دهید، باید «الانترا» را انتخاب نمایید. «کیا سراتو» و «هیوندای الانترا» هر دو خوب و باکیفیت هستند و شباهت های زیادی با هم دارند، از این رو انتخاب بین این دو، تنها به سلیقه شما برمی گردد.

 

جدول مقایسه مشخصات فنی:

 

هیوندای الانترا 2017

کیا سراتو 2017

پیشرانه

موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ

موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ

گیربکس

اتوماتیک 6 سرعته تیپ ترونیک

اتوماتیک 6 سرعته شیفت ترونیک

حجم موتور (سی سی)

1999

1999

قدرت (اسب بخار/ دور در دقیقه)

156/6500

150/6200

گشتاور (نیوتن متر/ دور در دقیقه)

178/4700

192/4000

طول و عرض و ارتفاع (میلیمتر)

4530 x 1775 x 1415

4560 x 1780 x 1445

وزن (کیلوگرم)

1194

1268

اندازه لاستیک

195/65 R16

205/55 R16

حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)

200

210

شتاب (ثانیه)

10.2

10.5

مصرف سوخت ترکیبی (لیتر)

7.2

7.5

ظرفیت مخزن سوخت (لیتر)

50

50

استاندارد آلایندگی محیط زیست

یورو 4

یورو 4

قیمت (میلیون تومان)

185

185

 

جدول ارزیابی امتیازات:

پارامتر

هیوندای الانترا

کیا سراتو

قابل دسترس بودن برای اقشار مختلف

8

8

ارزش در مقابل قیمت

9

9

بهره‏مندی از تکنولوژی روز

9

9

خدمات پس از فروش

8

8

کیفیت ساخت

9

9

توانائیهای حرکتی در کلاس خود

8

8

امکانات و راحتی

9

9

به روز بودن طراحی

9

9

عامه پسند بودن طراحی

9

8

هزینه‏های نگهداری

8

8

افت قیمت و بازار فروش دست دوم

8

8

مجموع امتیاز از 110

94

93

 

 

 

OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس